repcsi - ernyo
pyxys1
pyxys1 at westel900.net
Sun Aug 24 12:09:33 CEST 2003
Szia Erdös Zoltán,
Sunday, August 24, 2003, 11:16:22 AM, you wrote:
EZ> A kormanykerek torekeny muanyag, a lufi nem minen autoban van.
a 20évesekben lehet, hogy törékeny műanyag, de úgy érzem, hogy az
autók 98%-ban nem törékeny. (az enyém fa. :-), tudom ez még
veszélyesebb, de inkább nem ütközöm frontálisat.)
EZ> Igaz, regota tesznek teleszkopos 'gyurodesi zonat' a kormanyoszlopba, de
EZ> az azert fembol van.
EZ> Ha megnezed a 20 eves konstrukciokat, (merthogy fut egypar az utakon,
EZ> pld a Trabit), akkor rajossz, mirol beszelek.
jó. trabinál esetleg. de ma már azért nem jellemző a trabi és tsai.
EZ> Egyebkent a drive by wire -nek vannak elonyei is.
EZ> Az amator pilotakat megvedi a veszely eseten 150-nel felreratjuk a
EZ> kormanyt tipusu vegzetes hibaktol.
aki nem érzi, hogy milyen sebességnél mennyire szabad rángatni a
kormányt, az ne kapjon jogsit. attól meg egyenesen kiráz a hideg, ha
én csinálok vmit, és egy szgép (aki nem "tudja" a teljes környezetét)
übereli a döntésemet. ezért jó, ha ki lehet kapcsolni az abs-t.
EZ> Tehat a sebesseg fuggvenyeben engedi a kormanyt hasznalni. Akar a
EZ> kormanyzasi attetelt is sebessegfuggoen valtoztathatja.
nekem ~tízenéves autóim vannak, de ezt tudja mindkettő.
EZ> Olvastam egy baleseti statisztikaban, hogy pld a szervokormanyos gyors
EZ> uj autokon megnott a sebesseghez kepesti relativ tulkormanyzas. Veszely
EZ> eseten a pilota felrerantja a kormanyt... (mert pld trabibol ukt at vmi
EZ> ujba) es a szervo rasegit, tehat eszre sem veszi kinjaban, hogy epp
EZ> ettol burul fel, vagy megy az arokba...
lásd fentebb. aki nem tudja uralni az autóját(vagy mert nem tanitották
meg, vagy mert képtelen) az ne kapjon jogsit. itt az oktatás
szinvonaláról és a jogosítványszerzési trükkök megoldásairól lehetne
beszélni, de nekem nincs hozzá kedvem. lerágott csont.
EZ> Tehat a kimondottan sportra szant autok kivetelevel ezt a dolgot
EZ> tamogatom...
izlések-pofonok. én szeretem érezni az utat, futóművet, gumikat.
sok-sok dolgot lehet megtudni az apró jelekból. ha ezek nem lesznek,
talán észre sem fogjuk venni, hogy szálszakadt a gumi. vagy lóg egy
gömbfej. vagy mást.
EZ> ....persze jo szoftverrel...
gondolom majd azt is indiai "vendég"munkások írják, aztán lehet
supportosokat felvenni, hogy iszonyúpénzekért kijavitsák a hibákat.
EZ> Bye! E.Z.
--
Best regards,
pyxys1 mailto:pyxys1 at westel900.net
More information about the Elektro
mailing list