repcsi - ernyo
Erdös Zoltán
silverst at axelero.hu
Sun Aug 24 11:16:22 CEST 2003
Hali!
> EZ> Es az autotechnika is erosen gondolkodik a drive by wire-n. Miota olcsok
> EZ> a froce-back eszkozok, mar a vezetes feelingje is igazi lehet...
> EZ> Csak egy elony: frontalisnal a kormanyoszlop nem szurja at a sofor
> EZ> melkasat..
>
> ... na akkor lesz vége az "igazi" autóknak... utánna már csak
> helyváltoztató eszközök lesznek. egyébként a kormányoszlop hogyan
> szúrja át a mellkast, ha rajta a kormánykerék és sok esetben még a
> lufi is?
A kormanykerek torekeny muanyag, a lufi nem minen autoban van.
Igaz, regota tesznek teleszkopos 'gyurodesi zonat' a kormanyoszlopba, de
az azert fembol van.
Ha megnezed a 20 eves konstrukciokat, (merthogy fut egypar az utakon,
pld a Trabit), akkor rajossz, mirol beszelek.
Egyebkent a drive by wire -nek vannak elonyei is.
Az amator pilotakat megvedi a veszely eseten 150-nel felreratjuk a
kormanyt tipusu vegzetes hibaktol.
Tehat a sebesseg fuggvenyeben engedi a kormanyt hasznalni. Akar a
kormanyzasi attetelt is sebessegfuggoen valtoztathatja.
Olvastam egy baleseti statisztikaban, hogy pld a szervokormanyos gyors
uj autokon megnott a sebesseghez kepesti relativ tulkormanyzas. Veszely
eseten a pilota felrerantja a kormanyt... (mert pld trabibol ukt at vmi
ujba) es a szervo rasegit, tehat eszre sem veszi kinjaban, hogy epp
ettol burul fel, vagy megy az arokba...
Tehat a kimondottan sportra szant autok kivetelevel ezt a dolgot
tamogatom...
....persze jo szoftverrel...
Bye! E.Z.
More information about the Elektro
mailing list