Langhegeszto cucc kerdes

Hidvegi Jozsef jhidvegi at alarmix.net
Wed Aug 20 12:05:17 CEST 2003


> Stimmt, ez igy van - de szerintem a ketto egyutt jo, tehat CO is,
> langhegeszto is.
> Langgal ki tudom melegiteni a berohadt csavart, CO-val nem...

Ha mar hegesztes: arra volna valakinek tippje, hogy mit tehetnek az alabbi gond
elkerulese erdekeben?
Szoktam olajedenyeket csinalni galvan aramforrasokhoz ugye. Abbol indulok ki,
hogy csinaltatok egy lemezhajlito uzemben olyan U alaku lemezt, aminek meg a
szelei is be vannak hajlitva. Ezt zarom le alul meg hatul sik lemezekkel,
CO2-vel hegesztve. Nincs mese, ezt ugye nem lehet szakaszosan, tomorre kell
hegeszteni. (Mindig sikerult eddig elsore).

A gond az, hogy a hosszu varrat es kornyeke amikor kihul, osszehuzodik, es
kulonosen a hatlemez olyan rondan hullamos lesz, hogy rossz ranezni.
Lattam mar, hogy masok is csak ilyen tartalyt tudnak csinalni, azaz biztosan
lehet jobbat is, csak hogyan?

Arra gondoltam, hogy hegesztes elott meggypirosra melegitve az egesz
hobelevancot, biztosan nem lesz gond, mert akkor egyutt hulnek le. Na de ebbe
meg belegondolni is rossz. Egyreszt mivel tennem, masreszt ennek a kozelben
dolgozni...
(A 80-as evekben volt egy munkam, a taurusban egy autobusz pedalgumi szerszamnak
elcsesztek a csipoelet vagy mit, szoval a forma korul egy horony volt, de tul
kozel az elhez. A szerszam ertekes volt, sok munka volt benne, draga volt az
anyag, mi meg - halyogkovacs modszerevel - elvallaltuk, hogy AWI-val ugy
feltoltjuk a hornyot, hogy az elnel legyen eleg anyag arra, hogy ujramunkalva az
el ujra letrejojjon. Vallaltuk? Marhasag. A hulye kollegam vallalta el az en
kontomra. Kemenceben folmelegitettek az egesz dogot, volt vagy 70-100 kilo, a
munkateruletet kiveve azbeszt lapokkal le lett takarva, en meg hegesztettem,
mint allat, a tokomrol is folyt a viz. Amikor kesz lett, akkor mondtak, hogy a
szerszam erteke 800ezer Ft. Persze akkori Ft, azaz ma  - szerintem - 10-14
millio kozott lenne. Ekkor izzadtam le masodszor igazan.)

Visszaterve a lenyegre: tehat hogy kene ugy lenyomni a kb 1m-es meg fel meteres
varratokat, hogy ne huzzak hullamosra a lemezt? Lehet, hogy nem olyan nagyon
kene melegiteni, csak valami konnyebben megvalosithato ertekre? Karosszeriasok
tudom hogy verik a varratot frissen, amig meleg. Tuloldalon vasdarab, eminnen
kalapacs. Vagy csak pontoznak. Ennel az edenynel ezek nem igazan jarhato utak.
A lemez 2mm-es normal finomlemez szokott lenni, esetleg az aljalemez 2,5-os,
3-as un. durvalemez. Ez nem lesz girbegurba, csak siman domboru, esetleg homoru.

hjozsi



More information about the Elektro mailing list