Bordas szij

Trebitsch trebi at algoritmic.hu
Sun Apr 20 20:37:09 CEST 2003


----- Original Message -----
From: "Füzesi Arnold" <arno at freemail.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Sunday, April 20, 2003 10:44 AM
Subject: Re: Bordas szij


> Sose volt az korszerutlen, csak kb. a Merci volt az aki normalisan
> alkalmazni tudta regebben.Hogy ma mi van, azt nemtudom.
> (Csendesen futott muanyag vezetosinben stb.)

Persze. A Merci volt az elso, aki normalis vezermulancot gyartott, olyat,
ami nem nyult meg pillanatok alatt - es volt technologiaja olyan muanyaghoz
is, amelyik nem zajos, mikor csuszik rajta a lanc, de megse kopik el hamar.
A Mercedes anyagminosegeire meg nem hallottam panaszkodni, a
karosszeriaelemek pl. valami hihetetlen eros lemezbol vannak. Meg a motor
is, normalis karbantartas mellett agyonverhetetlen.

> Viszont a csereje a bordasszijnak joval egyszerubb,olcsobb altalaban es a
> terhelest az
> is birja.
> (Sokszaz LE-s Rallycross autokban is bordasszij dolgozik)
> Csak be kell tartani a csereintervallumot kemenyen!!!

Stimmt.

> De ezen tul is van elonye:
> Kisebb a tomege! (Raadasul forgo/mozgo tomegrol van szo, szoval
> hatvanyozottan jelentkezik a tomegbeli kulonbseg)
> Az ilyen aprosagokbol eleg sok plussz LE - minusz fogyasztas osszejohet.

Igy van, de nem lehet mindent egyszerre... A mai lancok mar akar konnyebbek
is tudnak lenni, mint egy bordasszij. Az aluminium (?) fogaskerekekrol mar
nem is beszelve, az acelkerekek helyett. A Toyota, Honda VVTI motorokban is
lanc van, es 8000-tol van a piros.
Cserelni meg nem kell. A szervizkonyv azt mondja, a motor elettartamat
biztosan kiszolgalja - es tenyleg. :) 300 ezret legalabbis biztosan elmegy,
olyat mar lattam.

Trebitsch



More information about the Elektro mailing list