Bordas szij

Füzesi Arnold arno at freemail.hu
Sun Apr 20 10:44:37 CEST 2003


Sose volt az korszerutlen, csak kb. a Merci volt az aki normalisan
alkalmazni tudta regebben.Hogy ma mi van, azt nemtudom.
(Csendesen futott muanyag vezetosinben stb.)

Viszont a csereje a bordasszijnak joval egyszerubb,olcsobb altalaban es a
terhelest az
is birja.
(Sokszaz LE-s Rallycross autokban is bordasszij dolgozik)
Csak be kell tartani a csereintervallumot kemenyen!!!

De ezen tul is van elonye:
Kisebb a tomege! (Raadasul forgo/mozgo tomegrol van szo, szoval
hatvanyozottan jelentkezik a tomegbeli kulonbseg)
Az ilyen aprosagokbol eleg sok plussz LE - minusz fogyasztas osszejohet.

Arnold
----- Original Message -----
From: HWSW Famulus <hwsw at famulus.hu>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Sunday, April 20, 2003 10:27 AM
Subject: Re: Bordas szij


> > > Es ha mar bordas szij, azzal riogatnak, hogy ha elszakad barmiert a
> bordas
> > szij
> > > (vezermu szij) a jarganyban, akkor a dugattyu belever az ugymaradt
> > szelepekbe.
> > > Tenyleg igy van ez? Egy szaros szijon mulik, hogy az egesz motor
> > gyakorlatilag
> > > gajra megy vagy nem??? Ha igen, megall az eszem es acsorog (nem csak a
> > Ford).
> >
> > Igy van bizony, az autok 90+ szazalekanal. A modern, magas suritesi
> viszonyu
> > OHC motoroknal szinte kivetel nelkul.
> > Olyan autoknal, ahol a vezermutengely a szelep folott lakik, tehat nincs
> > szelephimba (VW), ott me'g a vezmutengely is tobb darabra szokott torni,
> > valamint a hengerfejbol leszakadnak (folfele) a vezmutengely
> csapagyfedelei,
> > azaz ramegy a hengerfej is.
> > Nem veletlen az eloiras, hogy 80-100 ezer km-enkent _cserelni_ kell a
> > vezermuszijat, szijfeszitot, mindent a kornyeken. Nem nezegetni, hogy
> biztos
> > jo lesz az meg, szinte ujnak nez ki: _cserelni._  Ha pedig a vezerles
> > kornyeken olajszivargas van, ami rajut a vezermuszijra (szimmering,
> tomites)
> > akkor azt allati surgosen meg kell szuntetni, es utana szijat cserelni.
> >
> > A motor egyebkent nemcsak ettol a szaros szijtol, hanem nagyon sok
> > aprosagtol gallyra bir menni egy pillanat alatt. Ha peldaul letorik egy
> > darab a gyujtogyertyabol, es bepotyog a hengerbe; ha letekeredeik az
> > olajszuro, mer nem huztak meg rendesen, ha kilukad egy gumicso es elmegy
a
> > viz...
> > Az ilyen bordasszijszakadas-dolog egyebkent azer meg nem a motor halala,
> > 1-200 ezerbol javithato. Ennyi kar pedig egy kozepes koccanasnal is
> > keletkezik, ha mondjuk kapufat rugsz a garazsba beallaskor. :)
> >
> > Trebitsch
>
>
> Milyen jo, hogy az ISMET korszerunek mondott vezermulanc van Nissan
> Almeramban :-)))
>
> famulus
>
>
>
> ---------------------------------------
> Legyszi ezentul az elektro at tesla.hu
> cimre kuldd a leveleket
>
>
>
>




More information about the Elektro mailing list