Re: Lágyindító
Hidvegi Jozsef
jhidvegi at alarmix.net
Fri Apr 11 02:15:59 CEST 2003
>> egeszen lemegy. (Ennek ellenkezoje: ha leszakad a legvezeto cso,
>akkora lesz a
>> legszallitas, hogy talan a motor le is eg normal uzemben is.)
>
>Lehet, hogy csak en nem ertem, de ez miert is lenne igy? Epp ide akartam
>irni egy gondolatmenetet a ventillatorba fektettt
>energiarol/nyomatekrol, amivel azt probaltam igazolni, hogy kevesebbet
>fogyaszt egy venti ha szabadon aramlik a levego (es persze nagyobb a
>fordulatszama), de aztan ellentmondtam sajat magamnak :) es kivagtam.
Az van, hogy ha lezarod a levego utjat, akkor csak egyhelyben porgeti a levegot.
Ha engeded aramolni, akkor allo levegotomegeket kell folyton felgyorsitania, nem
is keveset. Ha teljesen lebontod az elszivo rendszer odavezeto csovet, maximalis
lesz a legszallitasa, ergo a teljesitmenye is. Olyan, mintha egy tapegyseget
csaknem rovidre zarnal. (En mar hallottam rola, hogy ilyen modon uzemeltetett
venti leegett. Egyszer valaki hozott egy elszivobol szarmazo motort (bontas utan
kerult hozza), hogy nezzem meg, mert qrvara melegszik. Nezegettem, tenyleg
nagyon melegedett (a radialis jarokerek rajta volt). De ha egy darab lemezzel
letakartam a szivooldal egy reszet, a fordulatszam foljebb ment, mindjart nem
melegedett annyira. Ha teljesen letakartam, egeszen folporgott.
>En a porszivonal azt tapasztalom, hogy ha befogom a szivolukat, a motor
>megeroltetodik es hallhatoan melyebben bug a motor (gondolom, nem csak
Ezt rosszul figyelted meg. Ha befogod a porszivo szivocsovet, a motor nagyon
felporog. Ez nem jo neki, mert leeghet, megpedig azert, mert ugy van konstrualva
mind, hogy az aramlo levego huti. Tehat nem a tulterhelestol eg le, hanem a
hutes megszunesetol.
A nagy elszivoknal ez nem igy van, azokat a sajat tengelyukre szerelt
ventillator huti. Tehat azok eros fojtastol megkonnyebbulnek.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list