Lágyindító

Szoke Szilard-Zsigmond szilu at bartok.ro
Fri Apr 11 00:26:23 CEST 2003


> A dolgon sokat segit, ha van vmi pillangoszelep feleseg, ami a
bemeneti oldalt
> kepes teljesen lefojtani. Ekkor a felporgott allapothoz tartozo
nyomatek is
> egeszen lemegy. (Ennek ellenkezoje: ha leszakad a legvezeto cso,
akkora lesz a
> legszallitas, hogy talan a motor le is eg normal uzemben is.)

Lehet, hogy csak en nem ertem, de ez miert is lenne igy? Epp ide akartam
irni egy gondolatmenetet a ventillatorba fektettt
energiarol/nyomatekrol, amivel azt probaltam igazolni, hogy kevesebbet
fogyaszt egy venti ha szabadon aramlik a levego (es persze nagyobb a
fordulatszama), de aztan ellentmondtam sajat magamnak :) es kivagtam.
Esetleg valaki elmagyarazna ?

En a porszivonal azt tapasztalom, hogy ha befogom a szivolukat, a motor
megeroltetodik es hallhatoan melyebben bug a motor (gondolom, nem csak
erzeki csalodas), vagyis lassabban forog. Lassan forgo motor ugyanolyan
taplalasrol nagyobb teljesitmenyt nyel el, mint ha gyorsabban forogna.
Vagy tevedek?

    Udv
        Szilard





More information about the Elektro mailing list