Re: Lágyindító
Hidvegi Jozsef
jhidvegi at alarmix.net
Thu Apr 10 00:54:46 CEST 2003
>na igen sajnos az elszyvó csöveit
>egyenlőre nem igazán lehet megoldani, hogy le legyen zárva
>de nekem is megfordult már a afejemben ez a megoldás
>FRob
Egyenerteku megoldas, ha a kimeno oldal van lezarva. Persze tudom, az se igazan
egyszeru. Ezert elsore - ha az en feladatom lenne - megprobalnam elotet
ellenallasokkal az inditast, termeszetesen direktben, tehat deltaban. Ezt ugy
lehet megcsinalni a legegyszerubben, hogy 3 muanyag vodorbe felig-ketharmadig
toltott vizbe martott 3 kanthal huzalbol tekert ellenallast csinalnek, akkorat,
ami a kivant ertekre korlatozza az aramot. (Meres: lefogott, megakasztott
motorral, par masodperc alatt.) A kanthal huzalnak kb 1mm atmerojunek kell
lennie, igy nehany (<20) menet az egesz, kb 12-14mm atmerore tekerve. Szoval
perces munka. A szukseges ellenallasok 2-5 ohm kozottiek lehetnek. Vizben
hihetetlen teljesitmenyek leadasara kepesek.
Ha ez sikerul, tehat a motor kepes felporogni a szellozo normal allapotaban
(lezaras nelkul), akkor nyert az ugy, es ket megoldas van:
- Megvenni keszen a lagyinditot,
- megrendelni tolem :-)) (ha nem surgos nagyon) egy testreszabott tirisztoros
elotetet.
Pl aramgeneratorosan felnyomja a motort (fokozatmentesen beallithato arammal),
aztan magneskapcsoloval rovidrezarja az ekkor mar teljesen kivezerelt halozati
tirisztorokat.
Vagy nem zarja rovidre, igy van aramkorlat (akar egy masik ertek) folyamatosan,
ezzel van mod tulterheles vedelemre, idozitett lekapcsolasra, hibajelzesre.
Persze lehet, hogy nem kell igy agyonbonyolitani, akkor van jelentosege, ha
tobbszor elofordult, hogy valami okbol a motor tulterhelodott, leegett.)
Termeszetesen faziskimaradas-vedelem is lenne a ketyereben.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list