Re: Lágyindító
Fekete Róbert
frobesz at axelero.hu
Tue Apr 8 21:33:10 CEST 2003
tehát csinálni nem érdemes még csak lágy indítót sem ezek szerint
mert nem biztos, hogy jobban jövök ki minthamegveszem a gyárit?
FRob
"Minden megoldható legalább egyszer
és ha már egyszer megoldható..."
www.fandf2000.hu
----- Original Message -----
From: "Hidvegi Jozsef" <jhidvegi at alarmix.net>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Tuesday, April 08, 2003 6:52 PM
Subject: Re: Lágyindító
> >nem nem, bocs gondoltam hogy nem jó lesz ahogy írom
> >a lágyindító 45KW-os 200e huf és a frekiváltó ami fordulatszám
szabályozásra
> >is jó az pedig 45KW -os
> >több mint 1 millió huf
> Tudom, nem ertettem felre, csak azt batorkodtam saccolni, hogy a
lagyindito egy
> joval kisebb teljesitmenyu frekivalto, raadasul nem allandosult uzemre
> kiagyalva.
>
> De mas megoldas is lehet. Pl a fesz-csokkentes eloallhat ugy is, hogy nem
> csillag-delta atkapcsolas, hanem pl ugy, hogy egy halozati oldali,
fazisonkenti
> antiparalell tirisztorokbol allo elotettel engedem fol a feszt ugy, hogy
kozben
> az aramot a nevleges erteken tartom. Ez valoban kb 200e-bol jon ki ekkora
> aramnal.
> Az ilyesminek (a csillag-deltanak is) az a hatranya a frekivaltoshoz
kepest,
> hogy a motor forgoreszeben jo sok ho tud a felporges alatt eldisszipalodni
az
> oriasi szlip miatt. Mert ugye a forgomezo tovabbra is halozati frekiju (/
> poluspar szam).
>
> A legegyszerubb meg: csillag-delta kombinalva valami elotet ellenallattal,
ami
> csak csillag uzemben van ott. Vagy egy segedtrafoval, ami szinten alkalmas
> szintre csokkenti a feszt erre az idore.
>
> Az a gond az aram ilyen lekorlatozasaval, hogy a motor nyomateka nagyon
> lecsokken, es egy elszivo venti marha hosszu ido alatt fog felporogni a
> lapatjaival egyutt. Valami modon ki kellene probalni egyszeru eszkozokkel,
es ha
> oke, akkor erdemes kolteni ra.
>
> hjozsi
>
>
> ---------------------------------------
> Legyszi ezentul az elektro at tesla.hu
> cimre kuldd a leveleket
More information about the Elektro
mailing list