Re: Lágyindító
Hidvegi Jozsef
jhidvegi at alarmix.net
Tue Apr 8 18:52:12 CEST 2003
>nem nem, bocs gondoltam hogy nem jó lesz ahogy írom
>a lágyindító 45KW-os 200e huf és a frekiváltó ami fordulatszám szabályozásra
>is jó az pedig 45KW -os
>több mint 1 millió huf
Tudom, nem ertettem felre, csak azt batorkodtam saccolni, hogy a lagyindito egy
joval kisebb teljesitmenyu frekivalto, raadasul nem allandosult uzemre
kiagyalva.
De mas megoldas is lehet. Pl a fesz-csokkentes eloallhat ugy is, hogy nem
csillag-delta atkapcsolas, hanem pl ugy, hogy egy halozati oldali, fazisonkenti
antiparalell tirisztorokbol allo elotettel engedem fol a feszt ugy, hogy kozben
az aramot a nevleges erteken tartom. Ez valoban kb 200e-bol jon ki ekkora
aramnal.
Az ilyesminek (a csillag-deltanak is) az a hatranya a frekivaltoshoz kepest,
hogy a motor forgoreszeben jo sok ho tud a felporges alatt eldisszipalodni az
oriasi szlip miatt. Mert ugye a forgomezo tovabbra is halozati frekiju (/
poluspar szam).
A legegyszerubb meg: csillag-delta kombinalva valami elotet ellenallattal, ami
csak csillag uzemben van ott. Vagy egy segedtrafoval, ami szinten alkalmas
szintre csokkenti a feszt erre az idore.
Az a gond az aram ilyen lekorlatozasaval, hogy a motor nyomateka nagyon
lecsokken, es egy elszivo venti marha hosszu ido alatt fog felporogni a
lapatjaival egyutt. Valami modon ki kellene probalni egyszeru eszkozokkel, es ha
oke, akkor erdemes kolteni ra.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list