Gyujtas - helyett terrorista suli :-)

Hidvegi Jozsef jhidvegi at alarmix.net
Thu Nov 14 10:24:12 CET 2002


>Igy van, de csak azert, mert nem hagyja a gep szamitogepe. Az F16-os
>az emberi turokepesseg hatara van tervezve - ill. ott lekorlatoz
>a gep vezerlese - viszont a Mig29-en ez nem szempont.
Ezt nem tudtam. Ezekszerint anno a taszari bemutaton ezt kiikatattak. :-)
Regi repulos ismerosom meselte, hogy az orosz gepeken volt valami automatika,
ami a pilota nagy gyorsulas miatti ajulasakor volt fontos. A gep automatikusan
tudott a kello magassagban lelassulni, es kb vizszintes palyara allni, a pilota
magahoz tert, es atvette a gep vezeteset. Szerintetek ez lehetseges volt?

Itt valahogy nem latok tisztan egyaltalan. Tudtommal 10g korul veszti el a
pilota az eszmeletet. Na most egy 10 tonna koruli gep 20-30 tonna koruli
toloerovel max 3g-t tud produkalni. Vagy nem oke a 10 tonna? Mekkora lehet egy
vadaszgep tomege?
Ha ilyenek kb az adatok, akkor nem kell az F16-ot se korlatozni ezugyben.

Az igazan nagy gyorsulasok nem inkabb kanyarban lepnek fel? Pl ha a gep 200m/s
sebesseggel befordul egy 400m sugaru korbe, akkor letre is jon a 100m/s2
gyorsulas. Erre valami ruhak remlenek, amik nyomast hoznak letre a pilota also
testen, hogy a ver ne szaladjon ki a fejebol. Nem tudom, alkalmazzak-e ma.
Asszem inkabb az az iranyzat, hogy a gepek nagyon le tudnak lassulni, es igy
tudnak nagyon kis korben megfordulni.

hjozsi





More information about the Elektro mailing list