Gyujtas

Babrian Viktor bv202 at hszk.bme.hu
Wed Nov 6 21:31:13 CET 2002


> Azért túlzásba ne essünk, nem igényesednek... Csak a mai világban sokka
> egyszerübb és olcsóbb elektronikusan szabályozni a gyújtást, mint
> mechanikusan. A fejlesztés is olcsóbb, hiszen, ha nem jó a
> gyújtáskarakterisztika, csak "pötyögnek" egy kicsit a billentyuzeten.
> Ne felejtsük el, hogy a gyújtás idopontja függ a fordulatszámtól és a motor
> terhelésétol. A 120-as skodában van egy röpsúlyos állítás, meg egy vákumos
> szabályzás. Ez sok alkatrész, nagyobb meghibásodási lehetoséggel.
> Manapság (amit én láttam) adott egy darab kocka, négy lyukkal, ahová a
> gyújtáskábelek csatlakoznak. Autóban még nem láttam, de van közvetlen a
> gyertyára rakható gyújtótrafó. Itt természetesen már gyújtáskábel sem
> kell... ( www.visteon.com)

Attol, hogy elektronikusan szabalyozott az elogyujtas nagysaga, meg lehet
elosztos az auto. (lasd pl az osszes kozepkategorias '90 utan gyartott
autot (pl ford escort, lancia dedra;) stb) - es nem, nem kerek ellenpeldat ;) )

Egyebkent telleg, nemely uj audiban gyertyara szerelt a gyujtastrafo,
nincs gyujtaskabel.






More information about the Elektro mailing list