Gyujtas
Radó Zoltán
zrado at leasingtechnology.com
Wed Nov 6 21:01:58 CET 2002
Azért túlzásba ne essünk, nem igényesednek... Csak a mai világban sokka
egyszerübb és olcsóbb elektronikusan szabályozni a gyújtást, mint
mechanikusan. A fejlesztés is olcsóbb, hiszen, ha nem jó a
gyújtáskarakterisztika, csak "pötyögnek" egy kicsit a billentyuzeten.
Ne felejtsük el, hogy a gyújtás idopontja függ a fordulatszámtól és a motor
terhelésétol. A 120-as skodában van egy röpsúlyos állítás, meg egy vákumos
szabályzás. Ez sok alkatrész, nagyobb meghibásodási lehetoséggel.
Manapság (amit én láttam) adott egy darab kocka, négy lyukkal, ahová a
gyújtáskábelek csatlakoznak. Autóban még nem láttam, de van közvetlen a
gyertyára rakható gyújtótrafó. Itt természetesen már gyújtáskábel sem
kell... ( www.visteon.com)
Zoli
----- Original Message -----
From: "Fuzesi Arnold" <arno at freemail.hu>
To: <elektro at irisz.hu>
Sent: Wednesday, November 06, 2002 6:03 PM
Subject: Re: Gyujtas
>
> ----- Original Message -----
> From: Janos Sztriko <jsz at stp.hu>
> To: <elektro at irisz.hu>
> Sent: Wednesday, November 06, 2002 4:27 PM
> Subject: Re: Gyujtas
> > Ja, az elobbi "1 trafo kell ketto helyett" mondatnal hengerenkenti
> > trafokra gondoltam ("ket henger-ket trafo" helyett "ket henger-egy
trafo").
> >Gyujtaselosztot ma mar senki sem alkalmaz.
>
> Hmmm. Igenyesednek a gyartok??? Ez tuti?
>
> Arnold
More information about the Elektro
mailing list