Gyujtas
Babrian Viktor
bv202 at hszk.bme.hu
Wed Nov 6 17:33:24 CET 2002
> >> 4 hengeres auto, ket trafoval? Egy SZEKUNDER tekercs van, de mind a ket
> >> veget kivezettek, egy-egy gyertyara, igy mindketto egyszerre gyujt. A
> >> gyertyak ellentetes utemben dolgozo hengerekben vannak, tehat amikor ez
> >> egyik tenyleg gyujt(surites vege), akkor a masik mar csak megvilagitja a
> >> kiaramlo egestermekek maradekat (kipufogas vege). Angliusul "wasted
> >> spark" a dolog neve. Hogy mire jo? Olcsobb eloallitani. Fele annyi
> >> energiaba kerul eloallitani a vezerlojelet, 1 trafo kell ketto helyett.
> >szerintem nem olcsobb (hiszen ket trafo kell), viszont jobb minosegu a
> >szikra, mert nem kell eloszto.
> Igazad van, tenyleg jobb minosegu a szikra, ez teljesen kiment a
> fejembol...De szerintem egy trafo sokkal olcsobb, mint egy
> gy.eloszto(hajtas!, viszonylag sok, nagy megmunkalasi pontossagot
> igenylo alkatresz). Tudja a fene...
A hajtas mindenkepp kell, mert az elektronikanak tudnia kell, hol all a
motor, ahhoz meg kell vmi jelado, es annak 4 utemu autonal a
vezermutengelyen (is) kell lennie.
> >Ikergyujtasnak hivjak, mar amennyiben ugyanarrol beszelunk. Mercikben is
> >alkalmaztak, ezert is nem hiszem, hogy alkatreszsporolos megoldas lenne.
> Ikergyujtas -> twin spark, ket gyertya egy hengerben.
ez biztos?
(marmint a twin spark - ikergyujtas megfeleltetes? Nekem nem ugy remlik)
> >Masfelol pedig minden gyertya ketszer annyit gyujt mint egyebkent, igy
> >aztan, gondolom en, gyakrabban is kell cserelni oket.
> Az uj gyertyaknak baromi nagy az elettartamuk, nem jellemzo...
> Ja, az elobbi "1 trafo kell ketto helyett" mondatnal hengerenkenti
> trafokra gondoltam ("ket henger-ket trafo" helyett "ket henger-egy
> trafo"). Gyujtaselosztot ma mar senki sem alkalmaz.
Ezt nem hiszem. Szerintem csak a highend autokban alkalmaznak
hengerenkenti trafot. Meg ikergyujtas is csak az igenyesebbekben van.
De akinek van uj autoja, hozzaszolhat..
Viktor
More information about the Elektro
mailing list