Gyujtas
Janos Sztriko
jsz at stp.hu
Wed Nov 6 16:27:12 CET 2002
11/6/02 4:05:02 PM, Babrian Viktor <bv202 at hszk.bme.hu> wrote:
>> 4 hengeres auto, ket trafoval? Egy SZEKUNDER tekercs van, de mind a ket
>> veget kivezettek, egy-egy gyertyara, igy mindketto egyszerre gyujt. A
>> gyertyak ellentetes utemben dolgozo hengerekben vannak, tehat amikor ez
>> egyik tenyleg gyujt(surites vege), akkor a masik mar csak megvilagitja a
>> kiaramlo egestermekek maradekat (kipufogas vege). Angliusul "wasted
>> spark" a dolog neve. Hogy mire jo? Olcsobb eloallitani. Fele annyi
>> energiaba kerul eloallitani a vezerlojelet, 1 trafo kell ketto helyett.
>szerintem nem olcsobb (hiszen ket trafo kell), viszont jobb minosegu a
>szikra, mert nem kell eloszto.
Igazad van, tenyleg jobb minosegu a szikra, ez teljesen kiment a fejembol...De szerintem egy trafo sokkal olcsobb, mint egy gy.eloszto(hajtas!, viszonylag sok, nagy megmunkalasi pontossagot igenylo
alkatresz). Tudja a fene...
>Ikergyujtasnak hivjak, mar amennyiben ugyanarrol beszelunk. Mercikben is
>alkalmaztak, ezert is nem hiszem, hogy alkatreszsporolos megoldas lenne.
Ikergyujtas -> twin spark, ket gyertya egy hengerben.
>Masfelol pedig minden gyertya ketszer annyit gyujt mint egyebkent, igy
>aztan, gondolom en, gyakrabban is kell cserelni oket.
Az uj gyertyaknak baromi nagy az elettartamuk, nem jellemzo...
Ja, az elobbi "1 trafo kell ketto helyett" mondatnal hengerenkenti trafokra gondoltam ("ket henger-ket trafo" helyett "ket henger-egy trafo"). Gyujtaselosztot ma mar senki sem alkalmaz.
>
>Viktor
>
>
>
>
>
More information about the Elektro
mailing list