Erintesvedelem autoban
Hidvegi Jozsef
jhidvegi at alarmix.net
Sun Jun 2 00:37:40 CEST 2002
>Koszonom a valaszt es kozben eszembe is jutott valami...
>Bar nem vagyok erosaramos, egyszer reszt vettem egy ilyen feladatban.
>Itt az aggregator es a jarmu is kulon karo'val volt foldelve es be kellett
>terveznem egy ellenallasmerot is, ami a ket karo kozott mert. Addig nem
>lehetett fedelzeti fesz, mig az ertek nem volt megfelelo. Es Fi rele is
>volt.
Szerintem ez tul volt dramatizalva. Vagy csak igy ellenoriztek, hogy a fold
eleg-e arra, hogy ha kell (extrem visznyok kozott) ezen atfolyo aram is meg
tudja szolaltatni a fi relet.
Alaphelyzetben ennek csak potencial-meghatarozo szerepe volna, tehat eppen pl a
sztatikus feltoltodes levezetese es ilyesmi. A fi rele attol old le, hogy a
vedoerintkezon (es vedovezeton) at fog aram folyni megkerulve a fi relet. Ez
zarlati ereju aram, mert a fi rele elott ugye a tapforras egyik polusat
kinevezzuk nullanak, es ossze lesz kotve a vedovezetokkel.
>Tehat, ha nem lehet foldelest alkalmazni, mert mozog a jarmu (pl. busz)
>hasznaljak kettos szigetelesu keszulekhez alkalmas dugaljakat, vagy foldelt
>dugalj (-ak) esetén lekotnem a vedoerintkezot a karosszeriara +fi rele. Igy
>ok?
Igen, szerintem igy teljesen megfelelo. A busz potencialjanak a meghatarozasa
(sztatikus feltoltodesek elkerulese) valami vezeto gumi lelogatasaval, vagy
azzal szokott megoldodni, hogy a kerekek anyaga is vezet ennyire.
De megint ideirom, hogy nem tudom, most milyen szabalyok uralkodnak. Utanajarok,
ha szeretned. Egy ismerosom most nemreg vizsgazott erintesvedelmi meresekkel
kapcsolatban, kifaggatom.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list