valto

GF. g.fer at axelero.hu
Tue Jul 30 12:48:45 CEST 2002


Hi!

> Azt a gondot kepzelem el, hogy ha valami gubanc van, pl vezetek szakadas,
> ilyesmi, es igy taplal vissza, akkor igen veszelyes fesz-szintek johetnek
letre.
> Vagy ha aramszunet keletkezik, esetleg lekapcsoljak valamiert egy
vonalszakasz
> betap megszakitojat, es valaki elkezd szerelgetni valamit abban a
tudatban, hogy
> ott bizony nincs delej, hiszen meg a biztiket is kivette, es akkor
megjelenik a
> visszataplalas... rossz belegondolni.



4 evig tavkozlesi es bizt. ber.-kel foglalkoztam "nepgazdasagi erdekbol" a
MAV-nal, sokszor kint a vonalon is. Megfigyeltem,  ha a felsovezetekesek
barmit butykolnek a helyszin mindket oldalan egy-egy foldeloszondat
helyeznek
a vezetekre. Ez egy szigetelt "nyelu" hosszu rud, a vegen egy fem kampoval,
 amit a felsovezetekre akasztanak, a szonda masik vegen a foldelo vezeteket
 pedig egy satu szeru befogoval a sinhez rogzitik. Ennek mindig a munka
vegezteig
fent kell lenni. Mellesleg az is kozismert, hogy ahol felsovezetek van ott
bizonyos tavolsagon belul /biztosan van aki pontosabb adatot is tud.../
minden femtargyat /keritest, nagyobb vasracsot stb le kell foldelni, mert
pl. egy-egy mozdony /netan egyideju/ indulasakor akkora aramok folyhatnak
a felsovezeteken,ami egy kozli femtargyon veszelyes feszultseget indukalhat.
A 70 -es evekben, amikor rohamtempoban tobb nagyforgalmu vasuti palyat
villamositottak, a vezetekepites mellett az osszes a sin kozeleben
felszerelt telefon, biztositoberendezes, stb le'gvezeteke't lecsere'lte'k
lehetoleg a fold ala helyezett kabelbe a fenti okok miatt.  Meg ha emlekeim
nem csalnak a tavolabbrol mechanikusan "droton rangatott" jelzoket,
sorompokat is le kellett cserelni.

Egyeb /legalabbis abban az idoben betartando volt/:

Miert van az, ha egy csoport  a sinek mellett dolgozik, ha jon a vonat
abbahagyja
 a munkat es feltunoen bamulja a vonatot -Lesik mikor repul a borosuveg...

Masik emlekezetes hibaelharitasunk volt, egy palyaszakaszon tobbszor
varatlanul kis idore foglaltnak jelezte a palyat a "pult" /Integra
Domino ha jol emlxem a nevere/ ilyenkor raadasul a kb. 800 m-re levo sorompo
 is lezart, bar a vonat aztan"eltunt", de a sorompo lent maradt.

Kiderult "Pista bacsi " vitte legeltetni a kecskejet, a joszag egy kb 8-10
m-es lancot huzott maga utan, amikor atkeltek a sinen az neha zarta
 "szigetelt sint", amit vonatnak erzekelt az akkori elektronika.

gf.













More information about the Elektro mailing list