valto

Hidvegi Jozsef jhidvegi at alarmix.net
Mon Jul 29 12:45:30 CEST 2002


>A 60-as evek elejen mint Szechenyi hegyi iskolaba jaro uttorot a TV ado
>megismerese mellett bevittek minket a Fogaskereku Vasuthoz is. ...
Koszi szepen az infot, ezt nem tudtam. Akkor nyitott kapukat dongettem a
gondolattal, hogy van visszataplalos fekezes a gyakorlati vill vontatasban.
(Legfoljebb a sikvideki esetben nem alkalmazzak.)

Azt a gondot kepzelem el, hogy ha valami gubanc van, pl vezetek szakadas,
ilyesmi, es igy taplal vissza, akkor igen veszelyes fesz-szintek johetnek letre.
Vagy ha aramszunet keletkezik, esetleg lekapcsoljak valamiert egy vonalszakasz
betap megszakitojat, es valaki elkezd szerelgetni valamit abban a tudatban, hogy
ott bizony nincs delej, hiszen meg a biztiket is kivette, es akkor megjelenik a
visszataplalas... rossz belegondolni.
Pesze meg lehet oldani, hogy ezt az allapotot a szerelveny elektornikaja
erzekelje, meg lehet szabalyokat hozni, hogy milyen felteteleket kell
megteremteni a szerelesek megkezdese elott. (vezetekek lefoldelese stb.)
Masreszt meg lehet oldva a motorkocsiban, hogy ekkor visszafogja magat, es a
szukseges fekezesi nyomatekot vagy attereli a mechanikus fekrendszerre, es/vagy
ellenallasokon elfustoli a folosleget.

hjozsi





More information about the Elektro mailing list