valto helyett visszataplalo fekezes
x
bagameri at freestart.hu
Mon Jul 29 10:01:24 CEST 2002
>Ha valakinek van ralatasa, kerdezem, alkalmaznak-e barhol (vonat, villamos,
>troli..) vezetekbe visszataplalos rendszert? Vagy esetleg aksiba
>visszataplalosat? Tudom, hogy egy 500 tonnas szerelvenyt mozdonybol
lefekezni
Igen ám, de egy hálózatba visszatápáló fékezést csak olyan hálózaton
lehet(ne) alkalmazni, ahol az képes elnyelni a visszatáplált energiát.
Azt viszont nem tudom, hogy ezt hogyan lehet megcsinálni. Statisztikai
alapon (sok fogyasztó van u. azon a hálózaton, valamelyik csak felveszi az
energiát) biztos, hogy nem, mert egy jármű fékezéséhez ez nem biztonságos.
Ha meg valahol műterheléseket kell bekapcsolni, akkor u.ott vagyunk, mint a
fékezőellenállásokkal a metrókocsi alján.
Hogyan lehet ezt megcsinálni? Mit szól hozzá az erőműben a generátor? Lehet
annak a vezérlését olyan gyorsan rángatni, hogy kiegyenlítse a fogyasztó
felől jövő energiát?
Még az akkutöltés látszik aránylag működőnek, de itt is van gond: az akkut
viszonylag lassan, kis árammal kell sokáig tölteni. A fékezés meg hirtelen
nagy áramlökés, ezt egy akksi se fogja szeretni. Nem beszélve arról, hogy az
akkutöltés hatásfoka meg se közelíti a 100%-ot.
Üdvözlettel:
Istvánfi Béla
istvanfibela at axelero.hu
More information about the Elektro
mailing list