valto
Hidvegi Jozsef
jhidvegi at alarmix.net
Sun Jul 28 15:07:24 CEST 2002
>Hát ezzel erösen vitatkozom. A menetszél az semmi ??
>Ha mész 50 km-t 80-100-as tempóval nem fogod tudni megfogni a váltó házát olyan
forró lesz.
Persze, igaz! Ezzel nincs semmi gond. Egy ilyen valto nem valami tulbordazott
szerkezet. ahhoz, hogy ilyen forro legyen, eleg bele 2-300W, az meg egy 50kW-nak
mindossze 5%-a nagysagrendileg. Egy 50kW-os villanymotor sem igazan jobb ennel.
Csak egy adat, mindenki ismeri. Egy atlagos 2 polusu aszinkron motor 2800-2850
kozti fordulatszamu szokott lenni. A magnesmezo pedig 3000-rel forog, tehat ha a
magasabbat is veszem, 150 a szlipnek koszonheto lemaradasa a forgoresznek. Ez
eleve 5% veszteseget jelent akkor is, ha szupravezetobol van a tekercs. De nem
abbol van.
(Persze lehet, hogy az 50kW koruli motoroknal kisebb a szlip, nem tudom,
bevallom.)
Kulonben ezen nem veszunk ossze! :-) Biztosan vannak rosszabb sebvaltok is. Az
atlag normal menetben tudtommal 1 fogaskerek attetelt hasznal, de van olyan is,
ami direktben van az utolso sebesseg fokozatban. Az olajkeveres es a surlodasok
maradnak.
Meg a diffimu, abban nem lehet a hajtomuvet kikerulni, legalabb 1-1 kupkerek par
benne van a lancban.
Viszont erdekes lehet valoban, hogy villanymotorba egysegnyi terfogatba talan
nagyobb teljesitmenyt lehet belenyomni, mint benzinmotorba, ha jo marhanagy
fordulatszamot valasztunk, tehat nem olyan nagyon vad otlet.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list