Auto diag, fejlemenyek, csak ugy :)

Rozsahegyi Bela rb at irisz.hu
Wed Jul 10 16:08:13 CEST 2002


Sziasztok

  Azert irok, h tudjatok, meg elek, nem epultem be az autoba, bar sok nem
valaszt el tole :)
Szomszedok mar rohoges nelkul elviselik, hogy ejszaka kellos kozepen
cipekedem fel-le a rendes, asztali gepemet a garazsba, hh :)
Ennek hatasara gondolkodom, h konditermet nyitok, felszereles mar megvan
hozza :)

Az OBD-II -es verzio nalam teljes csodot mondott, hiaba epitkeztem.
A feltuno problema ott adodott, hogy az auto szemmel lathatolag nalam -12
labu csati, '91-es auto- 5 V-tal probalkozik kommunikalni, mig az ODB
adapterek egyreszt csak joval kesobbi autokba kerultek be, illetve 12
V-tal eroszakoskodtak :)

Elkeszult tegnap egy MAX232-s ALDL 160/8192 baudos verzioja, ha a bementet
foldelgetem, tok szepen raindul minden ALDL olvaso progi, h adat erkezik,
az mas kerdes, h ertelmezni nem tudja.

Olvasgattam manual tovabb, miszerint ahova a villogo lampas diag rovidzar
kerul, oda nem rovidzar, hanem 10 k ellanallas kell, s akkor n
feszultsegre kerul vmelyik laba az ECUnak stb.stb.stb --> elindul az
adatstream.

Na itt akadtam el. a csatlakozot megtalaltam, a motorteri, mivel a
muszerfal alattira nincs kivezetve, de oda rakosgathatom a 10 k-t, semmi
nem tortenik, mintha ott se lenne...


Tobbek kozott itt is leiras, h 10 k hatasara...
http://w1.601.telia.com/~u60113744/software/winaldl/winaldl.htm

Mashol is irjak, techedge-n is van szo rola... de mi titka lehet meg?
Az adatlab alapban 5 V-on all raadott gyujtas mellet, ha leesne 0-ra, a
ketyere mar szolna erte, h latott valamit, elkezdi keresni a strem
fejlecet...de semmi

 Valakinek esetleg valami okos otlete?



		RB





More information about the Elektro mailing list