Autos dolgok

Babrian Viktor bv202 at hszk.bme.hu
Thu Jan 10 22:11:15 CET 2002


> >Nekem mikor jo az autom (alapjarati baromsag megszunik)10l/140km 90-100
> >kornyeken, ovatosan vezetve. (2000ccm.)
> Nem olyan rossz, de nem is olyan jo. Ugyanis amikor a zsiga megcsinlta a 6,2-es
> alatti fogyasztast Bekescsaba-Bp kozott, akkor en is eleg bekesen kozlekedtem,
> de azert egy-ket elozes, tokoles stb bejott. Ma sem tudom, mitol volt olyan jo
> akkor a fogyasztas. Es azert az egy eleg szar kaszniju jargany, es csak sima
> szivomotor. (Ugy allitottam be jora, hogy az 1-es torok fofuvokajaba tokoleses
> kivalasztva beforrasztottam egy rezdrotot, szoval leszukitettem. Annyira, hogy
> meg eppen jol tudjon menni. Persze ha kellett a kakao, ott volt a masodik torok,
> ott ha kellett, dolt be a nafta.)

> Na szoval ez az elszegenyites nem tudom, megy-e az injektorosnal. Tudom, ha
> nagyon sikerul, es nem tud meggyulladni a benzin, akkor a katalizatornak vege.
> Ezert - gondolom - nem annyira spiccre van belovetve a program, egyik
> uzemallapotban sem szegenyedik el hatarra a keverek. Pedig biztosan lehetne
> valahogy erzekelni, ha baj van, es akkor az elektronika kisse foljebb
> nyomna az
> inkektorok idejet.
Ha leszukited a levego utjat, akkor kevesebb levego jut be. Az elektronika
valszeg a bejuto levego mennyisege (szarmaztatva a nyomasbol) szerint adja
a benzint - tehat a keverek nem lesz szegeny, csak keves. Ez ugyanugy
igaz, mint karbinal; ott is, kevesebb levegohoz kevesebb benzin is fog
menni. Ha meg nagyon leszukited, lehet, atall valami veszprogramra, es a
legmennyisegtol fuggetlenul vmi atlagbenzint fog nyomni, ami valszeg a
bejuto levegohoz tul sok lesz, es ugy fog uzemelni az auto, mintha
szivatoval menne :))

>
> Es azt sem tudom, hogy a program csinal-e olyat, hogy allitgatja
> az elogyujtast
> folyton, megkeeresve az adott uzemviszonyoknak megfelelo optimumot, vagyis,
> amikor a legnagyobb teljesitmeny/nyomatek jon ki a motorbol azon a pillanatnyi
> fordulatszamon es benzinsebessegen. Azert sem hiszem, mert ehhez kellene a
> nyomatekot erzekelni, es nem hiszem, hogy ilyen erzekelo van egy mezei
> injektorosban is akar. Most hirtelen nem is tudnam, hogy lehetne/kellene
> megoldani.
> Persze lehet, hogy a gyarban kimertek mindenfele uzemallapotot, es valami
> adathalmazban van benne, mikor hova kell allitani az elogyujtast, de a
> szabalyozas profibb lenne, nem?
A Saabnak volt egyszer valami APC turbo (automatic performance control)
nevu csodaja, amely allitolag oktanszamtol, olmozottsagtol fuggetlenul
kihozta az uzemanyagbol az adott teljesitmenyt. Nem tudom,
ezt hogyan csinalhattak, de ehhez mar szerintem dinamikusan
(legalabbis uzemanyagtol fuggoen..) kellett vezerelniuk az elogyujtast is,
es erosen ketlem, hogy mertek volna a leadott teljesitmenyt.
Egyebkent erdekes lenne egy "teljesitmenyvisszacsatolasu" motorvezerles
:))
(a kommersz jarganyokban egyebkent szvsz gyari letarolt ertekek
szerint vezerelnek, tehat a "motorszabalyozas" ilyen ertelemben nem is letezik)

udv,
Viktor






More information about the Elektro mailing list