Autos dolgok

Hidvegi Jozsef jhidvegi at alarmix.net
Thu Jan 10 21:15:29 CET 2002


>Van pillangoszelep. A gazpedal mozgatja mint a karbis autoknal. Egyuttal egy
>potmeter is forgatva van, a komputer
>innen tudja, hogyan all a gazpedal.
Iiiigeeen, mar jobban kepben vagyok. Korabban tenyleg azt hittem eloszor, hogy
olyan ez, mint a dizel, aztan meg azt, hogy bar nem olyan, de egyforman sziv
mindig levegot... de most mar egeszen kepben levonek kepzelem magam. :-) (Kiveve
az elektronikus csodakat.)

Egy erdekesseg: a zsigulinal ha elhuzott mondjuk balra, akkor tudtam, hogy pl a
bal elso kerek laposabb. Most is ilyesmi tortent, csak most a jobb volt
laposabb. Elgondolkodtam (igen, neha ez is megesik), es rajottem, hogy a jobb
elso azaltal, hogy laposabb volt, kisebb atmero menten adta le ugyanazt a
nyomatekot (elso kerekhajtas), ezert ott nagyobb volt a huzoero, ergo balra
huzott a jargany. :-)

Ha mar itt tartunk, hogy lapos kerek: elakadas eseten erdemes kiprobalni, hogy
egesz laposra le lehet ereszteni a kerekeket. Jokora feluleten fog felfekudni,
mert a felfekvo felulet ugye forditva aranyos a nyomassal. A lenyeg, hogy azert
ne a felnin jarjon a gep. Hihetetlen, hogy mennyire jobban ki tud jonni hobol,
homokbol, sarbol egy ilyen akcio utan. Nem is ertem, hogy a dakaron miert nem
alkalmazzak belso kompresszorral a kivansag szerint allithato kereknyomast, mint
regen az dual inline 6 kereku nagy orosz osszkerek meghajtasu terepjaro
teherautokon. Allitolag azok elott nem volt akadaly, akarmin atmentek.

>Nekem mikor jo az autom (alapjarati baromsag megszunik)10l/140km 90-100
>kornyeken, ovatosan vezetve. (2000ccm.)
Nem olyan rossz, de nem is olyan jo. Ugyanis amikor a zsiga megcsinlta a 6,2-es
alatti fogyasztast Bekescsaba-Bp kozott, akkor en is eleg bekesen kozlekedtem,
de azert egy-ket elozes, tokoles stb bejott. Ma sem tudom, mitol volt olyan jo
akkor a fogyasztas. Es azert az egy eleg szar kaszniju jargany, es csak sima
szivomotor. (Ugy allitottam be jora, hogy az 1-es torok fofuvokajaba tokoleses
kivalasztva beforrasztottam egy rezdrotot, szoval leszukitettem. Annyira, hogy
meg eppen jol tudjon menni. Persze ha kellett a kakao, ott volt a masodik torok,
ott ha kellett, dolt be a nafta.)
Na szoval ez az elszegenyites nem tudom, megy-e az injektorosnal. Tudom, ha
nagyon sikerul, es nem tud meggyulladni a benzin, akkor a katalizatornak vege.
Ezert - gondolom - nem annyira spiccre van belovetve a program, egyik
uzemallapotban sem szegenyedik el hatarra a keverek. Pedig biztosan lehetne
valahogy erzekelni, ha baj van, es akkor az elektronika kisse foljebb nyomna az
inkektorok idejet.

Es azt sem tudom, hogy a program csinal-e olyat, hogy allitgatja az elogyujtast
folyton, megkeeresve az adott uzemviszonyoknak megfelelo optimumot, vagyis,
amikor a legnagyobb teljesitmeny/nyomatek jon ki a motorbol azon a pillanatnyi
fordulatszamon es benzinsebessegen. Azert sem hiszem, mert ehhez kellene a
nyomatekot erzekelni, es nem hiszem, hogy ilyen erzekelo van egy mezei
injektorosban is akar. Most hirtelen nem is tudnam, hogy lehetne/kellene
megoldani.
Persze lehet, hogy a gyarban kimertek mindenfele uzemallapotot, es valami
adathalmazban van benne, mikor hova kell allitani az elogyujtast, de a
szabalyozas profibb lenne, nem?

>Nem volt a kannaban benzin, tokolni nem akartam sokat, vizsgaidoszak... :((
>De ami kesik... :)
:-)) Nekem meg nem volt kedvem a hidegben vacakolni. Meg az allando idozavar...
ezek a franya megrendelok leertekelik az  ember munkajat. "Hogyhogy nincs meg 2
nap alatt??"

hjozsi





More information about the Elektro mailing list