valto

pyxys1 pyxys1 at westel900.net
Thu Aug 1 11:09:26 CEST 2002


szia
> Mit takar a hagyomanyos kialakitas? A legellenallasa kicsit javitva van,
az
> elso lampatestekkel, kicsit hegyesebb az orra, illetve (asszem) 1000ccm
> Common-rail-dizel, es Stop-n-Go rendszeru. (Ha megallsz, leall a motor,
egy
> gazfroccsre indul ujra azonnal)
hát úgy gondoltam, hogy nem hibrid, meg mindenféle ide-oda
energiaátalakításos bonyadalmak. de hogy bírja az akku, meg az öninditó?
> 1.9TD Fiat Chroma, klimaval 5-6 liter, autopalyan. (egyik cimboramnak van
> ilyen)
nekem mindig azt mondják, hogy "biztos sokat zabál az a nagy dög"(a 164es).
de látom, hogy nem csak én tudom az igazságot :-)) és nem is nagy. 10cm-el
rövidebb mint egy wartburg :-)))

> Dizel gepeknel tok mind1, mekkora labad van, tapasztalat szerint mind2
auto,
> amit vezetek 50-70 temponal is ugyanannyit eszik, mint varosban, vagy
> autopalyan 120-130-al (ennyi a vegsebesseg is) :)
nekem nincs tapasztalatom dízelekkel, hiszek Neked

> En inkabb ugy gondolom, hogy ez egyeniseg kerdese, en pl nem szeretnek
> benzines autoval jarni, mert soha nem akarok szaguldozni, nem sietek
sehova,
> nyugodt vagyok. :) (ja, ezt vezetes kozben mondogatni szoktam! :))))
>
ezzel kicsit vitatkoznék, mert pl a 164 3.0-át 170-180nal szeretem vezetni,
a 155 2.0-át viszont 150 körül kényelemes, annak ellenére, hogy 210el is tud
menni, ha padlót nyomok, csak akkor már nem jó utazni benne.
aztán van egy cimborámnak egy 166 2.0 és az is 150 körül kényelmes. ezek
miatt úgy gondolom, hogy talán inkább a motor lehet az ami adja ezt az
"utazó sebességet". valszeg a nyomaték, a zajok, ilyesmi lehet...
mellesleg én is nyugodtnak érzem a vezetési stilusomat, nem szoktam
nyomulni, anyázni, meg ilyenek. szerencsére időnként bele birok ülni egy-egy
raliautóba, abban aztán kitombolom magam, a közutakon meg marad az öreguras
stilus.(ja meg parázom a trafipaxtól, meg a sok vezetni nem tudó, de annál
erősebben vezetgető embertől.)

> Szerintem MaO-n nem sok ertelme van a nagy vegsebessegnek, nincs sok olyan
> autopalya, ahol ki tudnad hasznalni. Inkabb a dinamizmus kell, amiben a
> mai dizel autok mar megkozelitik a benzines szinvonalat.

én nagyon sokat autózom külföldön (ausztr. németó. norvégia), itthon meg
szinte kizárólag az m3son, és van úgy, hogy nagyon kellene sietni. ilyenkor
tolom neki, viszont ha nem kell sietni, nem sietek. hosszabb utakon nagyon
is sokat számit, hogy mennyi idő alatt tudod megtenni, mert lehet, hogy egy
kint alvást meg lehet spórolni. kiel-bp 1300km, oslo-bp,
2000km) azért van jelentősége, hogy mennyi idő alatt járod meg.
pl oslo-bp egy jó futammal 19óra alatt megvan, nem mindegy, hogy a dán
kompot mikor éred el.
pöcsöléssel, akár másfél napba is beletelhet és akkor aludni kell útközben.
na mindegy abba hagyom. ez nem elektrós téma.
hg
----- Original Message -----
From: "Janos LORINCZ" <loloke at a-b.hu>
To: <elektro at irisz.hu>
Sent: Wednesday, July 31, 2002 5:06 PM
Subject: Re: valto


> On Mon, Jul 29, 2002 at 01:10:07PM +0200, pyxys1 wrote:
>
> > nem tom, hogy jó-e, hogy most beledumálok, csak azt szeretném mondani
> > (tök halkan), hogy az 5l fogyasztás nem nagy durranás, mert a 9éves,
> > 3literes alfa164 (370e kmel a háta mögött) autópályán átlagban 8 litert
> > fogyaszt, klimával.
> 1.9TD Fiat Chroma, klimaval 5-6 liter, autopalyan. (egyik cimboramnak van
> ilyen)
>
> > ráadásul a vwnek van valami kis autója, ami 3-4 körül fogyaszt,
hagyományos
> > kialakitással, nem? talán a lupo...
> Mit takar a hagyomanyos kialakitas? A legellenallasa kicsit javitva van,
az
> elso lampatestekkel, kicsit hegyesebb az orra, illetve (asszem) 1000ccm
> Common-rail-dizel, es Stop-n-Go rendszeru. (Ha megallsz, leall a motor,
egy
> gazfroccsre indul ujra azonnal)
>
> > menetteljesitménnyel(lehet, hogy nem jó a szó, arra gondolok, hogy
annyira
> > gyorsitanám, meg akkor a végsebességet engednék meg) autóznék, mint ő az
> > audival, lehet, nem fogyasztanék én
> > sem többet. csak hát mivel adott a lehetőség (több teljesitmény), ezért
nem
> > úgy használom. pl, ő soha sem megy többet 130nál. én viszont ritkán
autózom
> > autópályán 180nál lassabban. aki sokat autózik, az tudja, hogy minden
> Dizel gepeknel tok mind1, mekkora labad van, tapasztalat szerint mind2
auto,
> amit vezetek 50-70 temponal is ugyanannyit eszik, mint varosban, vagy
> autopalyan 120-130-al (ennyi a vegsebesseg is) :)
>
> > autónak van egy olyan sebessége, amit hosszútávon kényelmesen lehet
tartani.
> > nekem ennyi, neki annyi. vagyis azt akarom ebből kihozni, hogy nem
biztos
> > az, hogy a kis autó kevesebbet fogyaszt, inkább úgy helyes, hogy nem ad
> > lehetőséget többett fogyasztásra. szerintem.
> En inkabb ugy gondolom, hogy ez egyeniseg kerdese, en pl nem szeretnek
> benzines autoval jarni, mert soha nem akarok szaguldozni, nem sietek
sehova,
> nyugodt vagyok. :) (ja, ezt vezetes kozben mondogatni szoktam! :))))
>
> Szerintem MaO-n nem sok ertelme van a nagy vegsebessegnek, nincs sok olyan
> autopalya, ahol ki tudnad hasznalni. Inkabb a dinamizmus kell, amiben a
> mai dizel autok mar megkozelitik a benzines szinvonalat.
>
> --
> Lorincz Janos
>
> "Azert kell villanykortet cserelni, mert az elektronok mozgasa
elkoptatja?"
>
>
>






More information about the Elektro mailing list