onindito motor
Hidvegi Jozsef
jhidvegi at alarmix.net
Wed Dec 13 12:59:24 CET 2000
>A legfobb ok a forgoreszen talalhato tekercseles.
>Ez a tekercs nagy menetszammal kis keresztmetsztu huzalbol, hogy
>a gerjesztoaram szinkron-generatoros uzem eseten kicsi legyen.
>A problema ezzel az, hogy nagy az ellenallasa, es keves aramot bir.
>Ellentetben az asszinkron motoroknal hasznalt par menetet,
>vagy kalickat es vastag huzalt alkalmaznak.
>Ha el is indul, nagyon kicsi lesz a nyomatek, es esetleg le is e'g.
Nem ertem, mi a bajod a ketfele tekercselessel.
Mindketton letrejovo aram a teljes gerjesztest (magneses teret) kepes
biztositani. Tokmindegy, hogy keves menet nagy arammal, vagy sok menet kis
arammal, lenyeg, hogy az Amper x menet meglegyen. Marpedig ezt mindenfele
motor, generator tudja. Nincs ertelme olyat csinalni, amelyiknek vagy az allo,
vagy a forgoresze bekrepal, ha a masik oldali gerjesztesnek ellene kell
dolgoznia. Pl egy trafo, amin van egy nagy osszkeresztmetszetu primer tekercs,
de csak egy aprocska szekunder van. Ilyet nem szoktak gyartani.
>Ez nem azt jelenti, hogy nem indulhat el, de uzemeltetesre nem
>alkalmas. Terhelest biztosan nem fog birni.
>Ha rosszul gondolom cafoljatok meg, esz erveket elfogadok.
Remelem, a fentiek mutatjak, hogy csaknem meglesz a megfelelo terhelhetoseg.
Persze egy kalickas forgoresznek vitathatatlan elonyei vannak barmilyen
tekercselt forgoresszel szemben, ha rovidzarban hasznaljak, kulonosen a
kommutatorossal szemben. Atmeneti ellenallasok, kisebb kitoltesi tenyezoju a
tekercs, viszont rezbol van, nem alubol, szoval nem olyan rossz az.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list