[elektro] Macbook air akksi

hobilobi at gmail.com hobilobi at gmail.com
Sat Jan 30 20:57:59 CET 2021


Ez mi? Én még ilyet sosem tettem a kocsimba és még sosem tiltott le (20 
éve).
Vagy az enyémből ez sosem fogy ki?

István


2021.01.29. 19:19 keltezéssel, Imre Kormos írta:
> Minden autó letilt egy idő után, ha kifogy az adblue. Ez mennyiben más?
> Ki
>
> Kaczmarek Edvárd <edk-elektro at babakezek.hu> ezt írta (időpont: 2021. jan.
> 29., P 7:30):
>
>> Csak egy ilyen volt, a BMW, de ők is visszakoztak.
>>
>> Ed
>>
>> Sent from a tamagotchi
>>
>> On January 28, 2021 3:26:22 PM GMT+01:00, Jozef Gabulya <gabulya at gmail.com>
>> wrote:
>>>> Ez olyan mintha a kocsikra azt mondanák, hogy 5 év az élettartam
>>> az auto  1 ev utan letilt ha nem visszed szervizbe es azt sem irjak
>>> sehol
>>>
>>> en nem ertem megveszek egy auto 50.000 euroert es ha nem viszem
>>> szervizbe minden evbe csak egy darab vas lesz mert nem indul csak a
>>> szerviz villog
>>>
>>> kibaszas a vilag
>>>
>>> Jozsi
>>>
>>>
>>>
>>> On Thu, Jan 28, 2021 at 1:18 PM hobilobi at gmail.com <hobilobi at gmail.com>
>>> wrote:
>>>>
>>>> 2021.01.26. 21:18 keltezéssel, Jozef Gabulya írta:
>>>>> a 300 altalaban 1000 ciklusnál tilt vagy ha valami történik az
>>>>> akkumulátorral pl rovidzarlat
>>>>>
>>>>> es minden gyarto ki is irja az oldalara
>>>>> mint pl az apple is
>>>>>    https://www.apple.com/batteries/service-and-recycling/
>>>> Itt egy kukkot se írnak a letiltásról, csak arról, hogy mit értenek
>>>> élettartam alatt, és mire vonatkozik a garancia.
>>>>
>>>>
>>>>> https://support.hp.com/us-en/document/c05843717
>>>> Itt úgyszintén.
>>>>
>>>>> vagy az asus
>>>>>
>>>>> https://www.asus.com/me-en/support/article/604/
>>>>> asusnal szep grafikon is van miert 300 vagy 1000 vagy legrosszabb
>>> esetben 150
>>>> Itt se írnak letiltásról.
>>>>
>>>>
>>>>> es azert x cyklus mert az x ciklus +20% alatt meg nem robbant vagy
>>>>> gyult fel a teszteles alkalmava
>>>>>
>>>> Egyik linken sincs említve, hogy ezután letilt.
>>>> Ez olyan mintha a kocsikra azt mondanák, hogy 5 év az élettartama,
>>> mert
>>>> ennyi idő után már a fogyasztása 20%-al nőni fog.
>>>> És azt az időt tekintik garancia időnek.
>>>> Azt pedig elfelejtenék odaírni, hogy ezután már el se indul az autó.
>>>>
>>>> István
>>>>
>>>>
>>>>> Jozsi
>>>>>
>>>>> On Tue, Jan 26, 2021 at 8:51 PM hobilobi at gmail.com
>>> <hobilobi at gmail.com> wrote:
>>>>>> Ok. De mindennek mi köze van a 300 ciklushoz?
>>>>>>
>>>>>> Vagy előre tudott, hogy éppen ekkor másznak szét a cellák? :-)
>>>>>> A tiltás ellen nincs kifogásom, ha azt is megmondja, hogy miért
>>> tilt. Ma
>>>>>> már ez semmibe sem kerülne, hogy lekommunikálja az eszközzel,
>>> amibe be
>>>>>> van építve. Ráadásul ez azért nem egyik pillanatról a másikra
>>> következik
>>>>>> be, tehát előre jelezhetné, hogy X probléma van, és rövidesen
>>> kénytelen
>>>>>> lesz letiltani. De hogy ezt előre beállítva 300 ciklus után teszi,
>>> az
>>>>>> semmivel sem magyarázható. Illetve egy magyarázat van: CSAK!
>>>>>>
>>>>>> István
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> 2021.01.25. 20:39 keltezéssel, umnyo írta:
>>>>>>> A telefonod "egy cellás", nincs több cella sorba kötve, míg
>>> viszont  egy laptopban igen. Ahogy öregednek a cellák, elmásznak
>>> egymástól töltőttségben - de ami még rosszabb - belső ellenállásban is!
>>> Így egyre kevésbé fogod tudni felhozni egy szintre a cellákat,
>>> valamelyik előbb éri el a felső max feszt vagy éppen a kisütőtt alsó
>>> fesz határt - úgy hogy a többi cella még tök jó is akár. Azaz egy rossz
>>> cella fogja meghatározni a pack használhatóságát több sorba kötött
>>> cella esetén. Persze vannak ma már aktív balanszerek meg mindenféle
>>> kütyük, de ezek sem csodaszerek.
>>>>>>> Attila
>>>>>>> "hobilobi at gmail.com" <hobilobi at gmail.com> írta:
>>>>>>>> Értem :-). És 300 ciklus elött nem gyulladhat fel, csak 300
>>> után,
>>>>>>>> mondjuk a 310.-nél.
>>>>>>>> Ez szerintem elég erőltetett magyarázat. Ha ez valóban így
>>> lenne, akkor
>>>>>>>> minden akku (vagyis gyártó) így
>>>>>>>> viselkedne. A telefonom már több mint 5 éves, és biztosan
>>> jócskán túl
>>>>>>>> van a 300. cikluson, és köszöni jól van.
>>>>>>>> Nem hinném, hogy a felgyulladásnak ne lenne valami előjele (pl.
>>> gyors
>>>>>>>> hőfok emelkedés, feszültségben valami anomália, stb.) amit
>>> érzékelhetne
>>>>>>>> az elektronika, és elég lenne akkor letiltani.
>>>>>>>> Szóval nem vagyok meggyőzve:-(.
>>>>>>>> Evvel az erővel nem volna szabad a benzinkútnál tankolni, hanem
>>>>>>>> légmentesen zárt tartályt kellene robotnak cserélnie, mert
>>> előfordult
>>>>>>>> már, hogy kigyulladt a kút.
>>>>>>>>
>>>>>>>> István
>>>>>>>>
>>>>>>>> 2021.01.25. 0:03 keltezéssel, Jozef Gabulya írta:
>>>>>>>>> hello
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> itt az a probléma hogy felgyulladhat a Li-ion akku
>>>>>>>>> ezert inkabb elektronika letilt mindentol es ezert is mukodik
>>> csak
>>>>>>>>> fele annyit mint lehetne
>>>>>>>>> mert ha felgyul a haz akkor a gyarto lenne a hibas
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Jozsi
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> On Sun, Jan 24, 2021 at 11:19 PM hobilobi at gmail.com
>>> <hobilobi at gmail.com> wrote:
>>>>>>>>>> Ez azért elég undorító dolog. Nyilván nem ment totál kukára az
>>> akksi,
>>>>>>>>>> max. csökkent a kapacitása, de had döntsem már én el azt, hogy
>>> mikor
>>>>>>>>>> cserélem ki.
>>>>>>>>>> Ideje lenne már jól megbüntetni az ilyen cégeket. Még akkor is
>>> mocsokság
>>>>>>>>>> ez, ha egyértelműen leírják, de anélkül meg a fogyasztó
>>> becsapása.
>>>>>>>>>> Az biztos, hogy olyan terméket nem veszek amiről ilyet
>>> megtudok.
>>>>>>>>>> István
>>>>>>>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>>            elektro[-flame|-etc]
>>> -----------------------------------------
>>>           elektro[-flame|-etc]
>> -----------------------------------------
>>            elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]




More information about the Elektro mailing list