[elektro] napelem elszámolás
umnyo
umnyo at freemail.hu
Sat Feb 6 19:59:39 CET 2021
"Az, hogy nem hallottál még az EVE Energy-ről te itt a balkán szélén
úgy, hogy nem is foglalkozol ilyen témával ... nos nem meglepő.
De ugyanígy a Lishen vagy a CALB-ról se hallottál."
Értem.
Már 10 éve is szereltem be ecarokba többek között CALB cellákat Tehát nem foglalkozok vele, és nem ismerem a balkán szélén ezeket.... Konkrétan a legelső fajtájú és kémiájú lifepo4 cellából is még van néhány darab a polcomon, tesztelődik is mennyire igaz az időtállósága (semennyire, legalábbis ez a kémia nem)
Így messziről jött emberként.
Hagyjuk.
Attila
Mr Zed <mrzed001 at gmail.com> írta:
>Köszönöm a válaszod, megtisztelsz vele.
>Az ilyet szeretem, amire érdemben lehet válaszolni.
>
>umnyo <umnyo at freemail.hu> írta, 2021. 02. 06.:
>> Ezek után a beszólások után mit vársz tőlem?
>>
>> Lehet kapni ennyiért aliexpress-en is pl meg máshol is, írtam hogy ne ilyen
>> tippet adj, mert tudom hogy van ilyen forgalomban....
>>
>
>Valójában ha jól tévedek kizárólag alibabán lehet direktben vásárolni.
>(és alibaba volt botrány is belőle, hogy fontosabb kereskedőitől
>megköveteli exkluzivitást)
>Onnan veszik és adják drágábban Aliexpress-en is
>
>
>> Van kapacitásteszterem meg jópár eszközöm.
>>
>> Van vegyi laborban ismerősöm, akikkel meg tudom vizsgáltatni bizonyos
>> szinten az elektrolitot, szepartátort, polimereket stb. Sajna nem 100%-osan
>> mert nagyon nem li akku vizsgálatára vannak ráállva és kéne még pár cucc
>> hozzá, de sok mindent meg tudnak mondani az összetételről kémiailag, és
>> egyben fizikai tulajdonságokat is. Főleg hogy van referencia anyag mert már
>> jópár cellát kibeleztünk, neves gyártóit is kiiktől a nagyig többféle kémiát
>> is.
>
>Erről bármikor szívesen olvasnék. Minden gyártó egyedi összetételt
>alkalmaz ugyanannál a kémiánál is. Mind egy picit más, mint a többi.
>Az alap koncepció persze ugyanaz. Csodák nincsenek.
>
>
>
>>
>> "És egyébként mit? Melyik gyártmány? Mekkora kapacitás?"
>>
>> Te magad raktál be egy linket emlékeim szerint: A tesztelő videóról
>>
>> https://www.youtube.com/watch?v=3U4ZfQ_IToI
>>
>> Ott van a leírásban mit tesztelnek..... Erre írtam hogy igen ezt ismerem,
>> és sok sikert kívántam neked hozzá. Te magad megadtad a típust és fajtát, én
>> csak erre tudtam reagálni. Ha olyat raktál volna be amivel nem volt dolgom
>> és nem ismerem, arra nem tudok reagálni. Felesleges volt a kérdés is maga.
>>
>> Ugyanez a 280Ah-s cella került le a tesztelőmről kb. két hónap
>> ciklusvizsgálat után (bocs,kb egy éve voltak kicsik is 10-20Ah méretben, itt
>> van mellettem két dobozzal még belőle). mert igen, lett rajta ciklikus
>> vizsgálat is nézve. Nem ilyen nagy árammal mint a videóban, mert a jelenlegi
>> teszterem ciklikus vizsgálatot 120A kisütőárammal és 60A töltőárammal képes
>> csak végezni.
>
>A kérdés azért sem egyértelmű, mert a 280Ah-s cellákat két cég
>gyártja: EVE Energy és Lishen.
>Mindkettő ugyanúgy néz ki. Van hogy Lishen 272Ah-sként árulja, van
>hogy kereskedő azt is behazudja 280Ah-snak, mert alapból felette van.
>
>
>> és nem is merem otthagyni magában, csak ha ott vagyok, mert
>> volt már hogy gyulladt ki LiFePo cellám is. Igen, LiFePo kínai fos minőségű
>> és kivitelű katód szerelés miatt - botrány ahogy ki vannak alakítva (képes
>> egyerősebb meghúzás setén rövidzárlatot okozni a kivezetéseknél, főleg ha
>> rosszul szerelik össze, nevesebb gyártókénál ilyen még elvben sem
>> lehetséges).
>
>Esetleg típus, gyártó, kapacitás ?
>
>
>> Tudok nagyobb áramokkal is terhelni, csak maga a ciklikus
>> vizsgálom nem tud ekkorával, egy egy tesztet tudok kb 500-600A-rel is
>> végigvinni de az már manuálisabb jellegű, nem automatikus teszt. A tesztelés
>> alatt folyamatosan zajlott belső ellenállás mérés, stb, mindez PC-re kötve
>> loggolva. A 2 hónap alatt sajnos túl sok ciklus ekkkra áramokkal nem volt
>> lehetséges, napi átlag 3 ciklus jött össze, így olyan 160 ciklusig jutottam
>> el. Lehetne folytatni, de már látszik hogy felesleges - illetve kell másra
>> is a vas. Annyiban nem releváns ez a vizsgálat, hogy egy cellával néztem
>> csak meg ennyire széles körüen, és mondhatjuk egy mérés nem mérés - illetve
>> szétbontva egy másik cella lett. Ez igaz, és ráfoghatjuk az az egy cella nem
>> hozza a gyártó által megadott paramétereket, de a többi talán jó, és pont
>> rosszat teszteltem..... Szűkebb módon nem ciklikus tesztet végezve volt
>> persze vizsgálat több is az összes cellán ami nálam volt.
>>
>
>Ha van log, diagram szerintem mindenki kíváncsi rá.
>
>Azért vagyok némileg szkeptikus, mert egy rahedlit rendeltünk eddig ezekből.
>Pár volt rossz. De főleg inkább szállítás közben sérült volt.
>Egyik kereskedő nem elég alaposan burkolta a cellákat alibabán, így
>volt hogy 32 cellából 3 nyomottan érkezett hajóval USA-ba.
>Bigbattery-nél 1 millió darabos készlet van a kisebb kapacitásúból.
>
>
>> Mindenesetre az már önmagában árulkodó szerintem, hogy amikor megjött a 15
>> db cella - nem én vettem, hozzám csak vizsgálatra jött - a belső
>> ellenállásuk +-50%-ban szórt össze vissza. Ebből már önmagában szinte lehet
>> tudni mindent, és kár volt ciklikus vizsgálatot csinálni. Ez egy nagyon
>> kritikus paraméter.
>>
>
>Ismét fontos infó lenne, hogy kitől vette, melyik szállító, melyik
>gyártó, mekkora kapacitás.
>Tudod, így más nem fut bele. Ne nevess, ezt is hamisítják.
>De még a Taiwani-Kínai MPP Solar invertert is :D (nem vicc)
>
>
>> Persze valaki csinált egy töltés kisütés tesztet és megvan a ráírt kapacitás
>> kiteszi videóval minden szuper - viszont ez édeskevés ám az üdvösséghez
>> főleg hosszútávon. Van itt nálam hasonló primastic jellegű LiFePo4 cellám
>> kisebb 5, 10 és 20Ah-s kivitelben, ami 200 ciklus után már csak 60%-os
>> kapacitással rendelkezett, 280 ciklus után totális kuka. Akkor tényleg olcsó
>> volt? Lehet a gyártó is azonos véletlenül.
>>
>
>Ismét, honnan rendelve, szállító, gyártó ...
>Ha megosztod a tudást, megkímélhetsz másokat egy nagy c-pástól.
>(de rég nem láttam már 100Ah alatti prizmatikusok senkinél sem amúgy,
>bár főleg marine/LV/ház témákkal foglalkozom, modellezéssel nem)
>
>
>> Te magad ezt írtad:
>> "Will-t március óta nyaggatjuk, hogy tesztelje. Végre megtette.
>>>https://www.youtube.com/watch?v=3U4ZfQ_IToI"
>>
>> A fenti linkre ott a hivatkozás a cellára nézve, és te ezt adtad meg.....
>> Így elég esélyes, hogy erre a forrásra is gondolsz, mert különben mást adtál
>> volna meg - de persze lehet tévedek, és nema rra gondoltál amit megadtál.
>>
>
>Nem akartam reklámozni, hogy az alibabás linket tegyem bele.
>Szóval csak "reklámmentesen":
>https://www.alibaba.com/product-detail/Free-Shipping-16pcs-one-pack-Grade_1600059562469.html?spm=a2700.12243863.0.0.52ed3e5fA3JfBU
>A Dongguang DDP szállíttat, vonattal.
>A Basel hajóval-repülővel.
>
>> mellesleg ha
>>
>> "Csak eddig kb 2 MWh-nyi amit csak mi egy nemzetközi fórumról rendeltünk
>> belőle."
>>
>> Akkor hogyhogy nem teszteltétek?
>
>Mi teszteltük. Tömegesen.
>
>
>> Vagy valakivel nem végeztettétek el egy
>> youtube-os ismeretlen srácon túl mélyebb szinten? Berendeltek ennyit úgy,
>> hogy egy srácot nyaggatok hogy tesztelje le? És ha meglátod az egyszeri
>> töltés kisütés vizsgálatot, akkor jó az akku, jöhet a MWh mennyiség?
>> Érdekes. Ez azért kicsit összetettebb dolog, vagy valami sánta a
>> történetben.
>>
>
>Tudod, az a "youtube-os ismeretlen srác" igen jól fogyó szakkönyvet
>írt a témából.
>
>
>> Miért nem ti magatok vettetek tesztert és tesztelitek? 2MWh-nyi akku az még
>> ezen áron is 80 milla ft nagyságrend Arról nem beszélsz hogy még azért van
>> áfa, vám, stb. emellett ilyen mennyiségben nehezen hihető a free shipping
>> sem Töredékára lenne ehhez képest egy normális teszternek. Én így nem mernék
>> berendelni 2MWh-nyi akkut az biztos.... Sőt szerintem senki. De végülis ez a
>> ti dolgotok, semmi közöm hozzá.
>
>Nem azért teszteltettük vele mert mi ne tettük volna meg előtte
>mindannyian 10x (meg van akinek 1 éve fut a rendszere vele).
>Hanem azért, mert annyira nagy a csatornája,hogy amit tesztel és jó,
>utána azt veszik világszerte tömegesen.
>Mi tudtunk egy szuper jó termékről, és jó bornak is kell cégér.
>Pont azért, hogy akik alternatívát keresnek és segítséget kérnek ne
>tátogó szájjal megdöbbenve és hitetlenkedve (ismerős?) hallgassák
>amikor mesélünk róla, hogy ilyen is van.
>
>És ha odafigyeltél Elon Musk utolsó dzsemboriján az aksikészítés
>problémáira, akkor érted mitől tud egy nagy cella gyártása extrém
>olcsó lenni a sok kis cella gyártásához képest.
>
>
>>
>> "Nagyon szívesen látnék némi bizonyítékot is erre. Link, videó, egyebek"
>>
>> Miből gondolod, hogy feltettem bármit is bárhová a netre? Miért kellett
>> volna ilyet tennem?
>>
>
>Messziről jött ember ....
>
>
>> ""Tényeket kérek.""
>>
>> Ez szerinted pl engem mennyire érdekel, hogy mit kész tőlem (főleg az
>> előzményeid után)? Miért nem követelőzöl mindjárt? Mert ahogy olvasom ez
>> inkább az ebben a formátumban, a stílusról nem is beszélve.... Meg hát ott a
>> tény az általad berakott videóban, az nem elégséges?
>>
>> Egy gondolat azért, amin megpróbálom körülírni a helyzetet, - tény semmi
>> műszaki paraméter nem lesz benne.
>>
>> A világ egyik fontos műszaki kérdésköre a számunkra minél jobb és ideálisabb
>> valamilyen villamos jellegű energiatároló megalkotása. Nem kel ecsetelni, a
>> sok megújuló, eautomobilitás, stb miatt nagyon nagyon kellene. Épp ezért kb
>> minden komoly nagy cég ezen ügyben igen komoly szinten invesztál kutat,
>> fejleszt. Szép lassan haladnak is előre ahogy tudnak, látható évről évre a
>> fejlődés.
>>
>
>jaja
>
>
>> Aztán jön egy kínai cég aliexpress-es meg alibaba-s értékesítéssel és árul
>> hiperszuper paraméterekkel töredék áron a nagyokhoz képest. Nem fura, miért
>> nem pl egy eautógyártónak akarja eladni ezt a technológiát, és nem
>> magánszemélyek egyedi rendeléseivel foglalkozni? Vagy ugye pl a konkurencia
>> nem vett egyet se, és szedte szét atomjaira, mitől lehet ez a cég terméke
>> hiperszuper sokkal olcsóbban hogy ők is olcsóbban gyártsanak? Vajon miért
>> többszöröse a neves gyártók hasonló jellegű termékei ehhez képest? Csak mert
>> megtehetik?
>>
>
>Az, hogy nem hallottál még az EVE Energy-ről te itt a balkán szélén
>úgy, hogy nem is foglalkozol ilyen témával ... nos nem meglepő.
>De ugyanígy a Lishen vagy a CALB-ról se hallottál.
>Aztán az új kínai Tesla Model 3-ban meg az van. Sőt 8-10 éve is már
>azt szereltek lakókocsikba.
>Van ilyen.
>
>
>> Nem, nem ezért van, hanem mert olyan technológia és anyagmennyiség van
>> benne, amit a fentiáltaald megadott típus nem közelit meg.
>>
>> Ha valahol, akkor aztán akkupiacon nincsenek ilyen értelemben csodák.
>>
>
>Ja, gyártanak 400Ah-s cellát is. Momentán azt még én sem tudtam
>beszerezni. Ipari mennyiségben viszik, ipari felhasználásra.
>
>
>> Részemről a téma lezárva.
>>
>> Attila
>>
>>
>
>További víg napot polgártárs :)
>
>Z
>
>-----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list