[elektro] napelem elszámolás

umnyo umnyo at freemail.hu
Fri Feb 5 23:02:49 CET 2021


"550 eFt-ért meg zsír új 14,4 kWh LiFePO4 aksit kapsz." Erre mutatsz forrást? Mert megyek és veszek most azonnal..... Lécci ne alibaba aliexpress és társai, mert olyanból volt már nálam párszáz kiló, és jól tudom milyenek. Attila
Mr Zed <mrzed001 at gmail.com> írta:
>FuzArn <fuzarn at gmail.com> írta, 2021. 02. 05.:
>> Igazából akik nem hisznek ebben a villany témában azok vagy lobbisták, vagy
>> félművelt hangos okoskodók.
>> (Vannak köztük kikerázott celebek, ezért akkora a visszhangja. Normális
>> ember már vagy 5-8 éve biztosan látja, hogy abszolút ez a jövő.)
>>
>>>>
>> Autókból kieső akkuk un. second life alkalmazásban simán hasznosíthatók.
>> Ahol nincsenek akkora áramok, a picit megnövekedett belső ellenállás nem
>> forralja,( ezzel minden paraméterét rontva) ott lehetnek háztartási
>> powerwall-ok.
>>
>
>Lehetni lehet. Háztartási használatra továbbra sem javaslom (lásd a
>rahedli videó amit linkeltem).
>De pusztába, alállomástól némi távolságra, szolgáltató által
>üzemeltetve teljesen elfogadhatónak tartom.
>
>Ráadásul NEM OLCSÓ!
>Régi Leaf aksipakkot 10-14kWh megkapsz 4-500 eFt-ért. Tesla NMC
>aksipakk még drágább kWh-ra leosztva.
>550 eFt-ért meg zsír új 14,4 kWh LiFePO4 aksit kapsz.
>
>Te melyiket vennéd?
>1) A tűzveszélyes kémiájú, használt, 60-70%-ra csökken kapacitású és
>amúgy is kisebb élettartamú
>2) zsír új, nem tűzveszélyes kémia, 100% kapacitású, hosszabb élettartamú.
>
>
>
>>>>
>> A halálesetekről balesetekről amit írsz tűpontos.
>> Tragikomikus téma, de elképesztően vicces dolgokba halnak bele emberek.
>>
>> Legritkábban a garázsukban álló villanyautó lesz az ok.
>>
>> Mióta megjelent a szelfi, azóta számtalan ökörséget letaszított a trónról.
>> Alapból senki nem gondolná, hogy a szelfi életveszélyes lenne. Pedig egy
>> vezető halálok a maga kategóriájában.
>>
>> Lifepo4-gyel otthon barkácsolás gondolkodó ember számára másodperc alatt
>> belàtható, hogy lényegesen veszélyesebb üzem, mint a garázsban parkoló
>> villanyautó.
>> Főleg, ha 200-400V DC pakkal bohóckodik valaki.
>>
>
>Látod, ez a másik gond. Az alap koncepciót sem ismered.
>Igen, vannak 2-400 Vdc aksipakkok. Gyáriak. BYD és LG Chem. És amúgy
>mindkettő NMC.
>
>DE !!! DIY rendszerek (12-)24-48V-osak !
>Ha véletlen meg is nézted a tűzoltókkal végzett különböző lítium
>kémiájú cellák égetése videót, akkor ott láthatod hogy néz ki egy
>prizmatikus LiFePO4 cella.
>Amely mindössze 3,2V-os ... ebből 16 db ad ki egy 48V-os aksit.
>Azon az oldalon a legdurvább ami történhet veled, hogy elfelejted hogy
>kell előtölteni (pre-charge) az inverter kondijait, és egy ív húz át a
>körmödön.
>Mint történt ez ausztrál barátunkkal aki túl izgatott volt szerelés
>közben :D  (előre szóltunk neki, készült rá ... csak elfelejtette
>invertert előbb kikapcsolni)
>https://youtu.be/Q-hjmulK8Qc?t=590
>
>
>
>
>> De alapból is, LiFePo4 is ég rendesen, ez egy buta tévhit, hogy nem.
>>
>
>Ez ismét a hülyeség kategória. Lásd ismét már linkelt videó.
>
>
>> A hőmegfutás esetlegesebb nála, 100-120 fok körülire melegszik abban az
>> extrém helyzetben ahol a Li-ion 500C-ra felmegy, és ég, gyullad, mindent
>> csinál.
>>
>> De ez nem jelenti azt, hogy 500 fokon a LiFePo4 ne viselkedne hasonlóan.
>>
>>
>
>Ez megint a hülyeség kategória. Semmivel nem tudod alátámasztani, mert
>szimplán nem igaz.
>
>
>>
>>
>> A.
>>
>>> On 2021. Feb 5., at 18:51, jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> wrote:
>>>
>>> Mr Zed wrote:
>>>
>>>> Más felhasználás, más kémia.
>>>> Autókba a gyors töltés/merítés a cél. Ezért kerül bele NMC aksi. Egy
>>>> cella 2-4C töltés/merítést visel el (gyorstöltés).
>>>> Valamint az NMC 13%-al nagyobb energiasűrűséget ad /kg mint LiFePO4.
>>>> Cserébe extrém tűzveszélyes....
>>>
>>> Jó, de én egyáltalán nem a mai viszonyokra gondoltam. Most még nagyon
>>> kezdetleges az egész technika, sokan nem is tartják jónak, nem is hiszik,
>>> hogy el fog terjedni.
>>>
>>> Amikor már milliárdszámra lesznek villanyautók, beleértve a teher- és
>>> tömegközlekedésre szánt járműveket, esetleg hajókat is, akkor már ki tud
>>> alakulni olyan rendszer, aminél eleve számítanak erre a háztáji
>>> felhasználásra.
>>>
>>> Az már most is evidens, hogy idővel lecsökken a kapac, a hatótáv, valamint
>>> lehet, hogy az autó más okból, pl baleset, kinyúvad, miközben még iszonyú
>>> mennyiségű ilyen koncepció mentén készült aksi kitermelhető,
>>> hasznosítható, lehetőleg nem új autókba építve.
>>>
>>> Na de majd kiderül.
>>>
>>> Egy gondolat a mindenféle halálozásokról: Vizilótól többen halnak meg,
>>> mint cápa- vagy oroszlán, medvetámadástól. De mindent visz a
>>> maláriaszúnyog. Meglepő módon megdöbbentően sokan sérülnek meg
>>> pezsgőbontás közben. A háztáji sérülések is hatalmas arányúak, többnyire
>>> leeséses balesetek, valamint barkácsolók mindenféle kézi gépekkel meg más
>>> baromságokkal követik el. A baleseti sebészetek tudnának mesélni. És hozzá
>>> jönnek azok, amikkel nem mennek orvoshoz, mert nem annyira súlyosak.
>>>
>>> hjozsi
>>> -----------------------------------------
>>>         elektro[-flame|-etc]
>>
>> -----------------------------------------
>>           elektro[-flame|-etc]
>
>-----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]


More information about the Elektro mailing list