[elektro] napelem elszámolás

FuzArn fuzarn at gmail.com
Fri Feb 5 18:01:49 CET 2021


Értsd jól amit írtam.

Egyelőre többen haltak meg arányaiban otthoni akár lifepo4 barkácsolás közben, mint amennyi garázsban álló villanyautó gyilkolt. 

Az tèny, hogy azonos körülmények közt a lifepo4 biztonságosabb tűz szempontból. Csak sosincsenek azonos körülmények.  A többi követelmeny amit irtam pedig szinten fontos. 

(Valahol vicces, de pl napelem is nagyságrenddel több embert ölt meg, mint a teljes atomenergia ipar Csernobillal mindennel. Egyszerűen sokan leesnek a tetőről, rájuk borul a targonca, stb.)


A.

> On 2021. Feb 5., at 15:41, Mr Zed <mrzed001 at gmail.com> wrote:
> 
> Ufff .... na csak ez ne írtad volna.
> 
> MINDEN nyugaton gyártott EV-ben NMC/LPO/LiPO/Litium ion (ugyanaz)
> kémiás aksi van.
> (kínai Tesla 3-ban LiFePO4 CALB cellák !!)
> 
> Tessék egy kis teszt videó, melyik mennyire tűzveszélyes:
> https://youtu.be/Qzt9RZ0FQyM
> 
> De elég, ha beírod Youtube keresőbe, hogy "ebike fire". Az mind mind
> NMC cella ahogy ég, robban ...
> 
> Mint a fenti tesztből is láthatod, az egyik legstabilabb,
> legveszélytelenebb kémia pont a LiFePO4.
> Nem ég, nem robban.
> Nem úgy mint az EV-k NMC cellái.
> 
> Ha esetleg a régi LMO nissan leaf cellákra vagy kíváncsi (újak már ott
> is NMC), tessék:
> https://youtu.be/yIH9ED0j5dQ
> 
> 
> Z
> 
> 
> 
> FuzArn <fuzarn at gmail.com> írta, 2021. 02. 05.:
>> Hátö, a villanyautó erkölcsi avulása bőven felette van az akkuja bármi
>> igénybevétel szerinti avulásának.
>> 
>> Magyarul a legjobb amit tehet az ember, kimaxolja, hasznosuljon az autó
>> akkor is ha áll, ha már vagyont költött rá az ember.
>> 
>> Továbbá olyan töltés kisütés akkutechnológia kombót diy módon nem igen
>> valósít meg senki üzem vagyon és életbiztosan,  mint egy jobb villanyautóban
>> ami elérhető, ez fix.
>> 
>> 
>> A.
>> 
>>>> On 2021. Feb 5., at 14:43, Mr Zed <mrzed001 at gmail.com> wrote:
>>> 
>>> Az EV limitált élettartamú aksiját tovább rongálni napelemes
>>> felhasználásra ... badarság.
>>> 
>>> Pláne amikor 10-14kWh zsír új LiFePO4 aksit vehetsz 0,7-1,4 MFt-ért.
>>> Degradációjuk teljes 100-0-100% merítés-töltéssel 3500 ciklus. Napi
>>> 1-el majd 10 év. És még ezt követően is 80% kapacitás áll
>>> rendelkezésre.
>>> 
>>> Ha csak 80-20-80% használod ... több mint 10-15.000-.... ciklus (a
>>> 80%-ra csökkenő kapacitásig !).
>>> 
>>> Z
>>> 
>>> 
>>> FuzArn <fuzarn at gmail.com> írta, 2021. 02. 05.:
>>>> Akku töltés kisütés degradáció foka miatt nem lesz sajnos nagy buli.
>>>> 
>>>> 
>>>> Nem hülyeség ez a visszatáplálás sztem, amig el nem terjednek a
>>>> villanyautók
>>>> jobban.
>>>> 
>>>> Azok majd pufferelnek, és vissza is tudnak adott esetben hálózatra
>>>> tölteni.
>>>> 
>>>> 
>>>> A.
>>>> 
>>>>>> On 2021. Feb 5., at 13:06, Fekete Róbert <frobi at harden.hu> wrote:
>>>>> 
>>>>> akkor ezzel meg lehetne valósítani minden szolgáltató szarakodás nélkül
>>>>> a szigetüzemet?
>>>>> 
>>>>> gondolok itt arra, hogy ha süt a nap akkor kompenzálja, vagy tölti az
>>>>> akkut, ha meg nem akkor vagy akkuról kompenzál így tulajdonképen
>>>>> teljesen
>>>>> fel tudom használni a pluszt
>>>>> 
>>>>> cserébe nem szórakozom a szolgáltatóval, hanem csak egyszerűen felteszem
>>>>> és hajrá, kicsit alul méretezve..., véletlen se legyen túltermelés
>>>>> 
>>>>> ez mennyire hülye ötlet?
>>>>> 
>>>>> R.
>>>>> 
>>>>> 2021. 02. 05. 11:50 keltezéssel, Gábor Auth írta:
>>>>>> Hi,
>>>>>>> On Fri, Feb 5, 2021 at 11:34 AM Varga Tibor <vargat61 at gmail.com>
>>>>>>> wrote:
>>>>>>> Úgy hallottam, hogy akkor engedik a sziget üzemű rendszert, ha 50
>>>>>>> méteren
>>>>>>> belül nincs elektromos hálózat. De ezt szóban hallottam, nem jártam
>>>>>>> utána.
>>>>>>> 
>>>>>> Olyannyira nem így van, hogy léteznek hibrid-inverterek, amelyek
>>>>>> átváltanak
>>>>>> akkumulátoros üzemre, ha áramszünet van, alapvetően nem több, mint egy
>>>>>> UPS,
>>>>>> ami tud visszatáplálni.
>>>>>> Például:
>>>>>> https://www.fronius.com/hu-hu/hungary/napenergia/termekek/minden-term%C3%A9k/inverterek/fronius-symo-hybrid/fronius-symo-hybrid-3-0-3-s
>>>>>> Annyi a követelmény, hogy duplán galvanikusan leválasztásra kerüljön a
>>>>>> hálózatról, ha áramszünet van.
>>>>> 
>>>>> -----------------------------------------
>>>>>       elektro[-flame|-etc]
>>>> 
>>>> -----------------------------------------
>>>>         elektro[-flame|-etc]
>>> 
>>> -----------------------------------------
>>>         elektro[-flame|-etc]
>> 
>> -----------------------------------------
>>          elektro[-flame|-etc]
> 
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list