[elektro] napelem elszámolás
FuzArn
fuzarn at gmail.com
Fri Feb 5 18:01:49 CET 2021
Értsd jól amit írtam.
Egyelőre többen haltak meg arányaiban otthoni akár lifepo4 barkácsolás közben, mint amennyi garázsban álló villanyautó gyilkolt.
Az tèny, hogy azonos körülmények közt a lifepo4 biztonságosabb tűz szempontból. Csak sosincsenek azonos körülmények. A többi követelmeny amit irtam pedig szinten fontos.
(Valahol vicces, de pl napelem is nagyságrenddel több embert ölt meg, mint a teljes atomenergia ipar Csernobillal mindennel. Egyszerűen sokan leesnek a tetőről, rájuk borul a targonca, stb.)
A.
> On 2021. Feb 5., at 15:41, Mr Zed <mrzed001 at gmail.com> wrote:
>
> Ufff .... na csak ez ne írtad volna.
>
> MINDEN nyugaton gyártott EV-ben NMC/LPO/LiPO/Litium ion (ugyanaz)
> kémiás aksi van.
> (kínai Tesla 3-ban LiFePO4 CALB cellák !!)
>
> Tessék egy kis teszt videó, melyik mennyire tűzveszélyes:
> https://youtu.be/Qzt9RZ0FQyM
>
> De elég, ha beírod Youtube keresőbe, hogy "ebike fire". Az mind mind
> NMC cella ahogy ég, robban ...
>
> Mint a fenti tesztből is láthatod, az egyik legstabilabb,
> legveszélytelenebb kémia pont a LiFePO4.
> Nem ég, nem robban.
> Nem úgy mint az EV-k NMC cellái.
>
> Ha esetleg a régi LMO nissan leaf cellákra vagy kíváncsi (újak már ott
> is NMC), tessék:
> https://youtu.be/yIH9ED0j5dQ
>
>
> Z
>
>
>
> FuzArn <fuzarn at gmail.com> írta, 2021. 02. 05.:
>> Hátö, a villanyautó erkölcsi avulása bőven felette van az akkuja bármi
>> igénybevétel szerinti avulásának.
>>
>> Magyarul a legjobb amit tehet az ember, kimaxolja, hasznosuljon az autó
>> akkor is ha áll, ha már vagyont költött rá az ember.
>>
>> Továbbá olyan töltés kisütés akkutechnológia kombót diy módon nem igen
>> valósít meg senki üzem vagyon és életbiztosan, mint egy jobb villanyautóban
>> ami elérhető, ez fix.
>>
>>
>> A.
>>
>>>> On 2021. Feb 5., at 14:43, Mr Zed <mrzed001 at gmail.com> wrote:
>>>
>>> Az EV limitált élettartamú aksiját tovább rongálni napelemes
>>> felhasználásra ... badarság.
>>>
>>> Pláne amikor 10-14kWh zsír új LiFePO4 aksit vehetsz 0,7-1,4 MFt-ért.
>>> Degradációjuk teljes 100-0-100% merítés-töltéssel 3500 ciklus. Napi
>>> 1-el majd 10 év. És még ezt követően is 80% kapacitás áll
>>> rendelkezésre.
>>>
>>> Ha csak 80-20-80% használod ... több mint 10-15.000-.... ciklus (a
>>> 80%-ra csökkenő kapacitásig !).
>>>
>>> Z
>>>
>>>
>>> FuzArn <fuzarn at gmail.com> írta, 2021. 02. 05.:
>>>> Akku töltés kisütés degradáció foka miatt nem lesz sajnos nagy buli.
>>>>
>>>>
>>>> Nem hülyeség ez a visszatáplálás sztem, amig el nem terjednek a
>>>> villanyautók
>>>> jobban.
>>>>
>>>> Azok majd pufferelnek, és vissza is tudnak adott esetben hálózatra
>>>> tölteni.
>>>>
>>>>
>>>> A.
>>>>
>>>>>> On 2021. Feb 5., at 13:06, Fekete Róbert <frobi at harden.hu> wrote:
>>>>>
>>>>> akkor ezzel meg lehetne valósítani minden szolgáltató szarakodás nélkül
>>>>> a szigetüzemet?
>>>>>
>>>>> gondolok itt arra, hogy ha süt a nap akkor kompenzálja, vagy tölti az
>>>>> akkut, ha meg nem akkor vagy akkuról kompenzál így tulajdonképen
>>>>> teljesen
>>>>> fel tudom használni a pluszt
>>>>>
>>>>> cserébe nem szórakozom a szolgáltatóval, hanem csak egyszerűen felteszem
>>>>> és hajrá, kicsit alul méretezve..., véletlen se legyen túltermelés
>>>>>
>>>>> ez mennyire hülye ötlet?
>>>>>
>>>>> R.
>>>>>
>>>>> 2021. 02. 05. 11:50 keltezéssel, Gábor Auth írta:
>>>>>> Hi,
>>>>>>> On Fri, Feb 5, 2021 at 11:34 AM Varga Tibor <vargat61 at gmail.com>
>>>>>>> wrote:
>>>>>>> Úgy hallottam, hogy akkor engedik a sziget üzemű rendszert, ha 50
>>>>>>> méteren
>>>>>>> belül nincs elektromos hálózat. De ezt szóban hallottam, nem jártam
>>>>>>> utána.
>>>>>>>
>>>>>> Olyannyira nem így van, hogy léteznek hibrid-inverterek, amelyek
>>>>>> átváltanak
>>>>>> akkumulátoros üzemre, ha áramszünet van, alapvetően nem több, mint egy
>>>>>> UPS,
>>>>>> ami tud visszatáplálni.
>>>>>> Például:
>>>>>> https://www.fronius.com/hu-hu/hungary/napenergia/termekek/minden-term%C3%A9k/inverterek/fronius-symo-hybrid/fronius-symo-hybrid-3-0-3-s
>>>>>> Annyi a követelmény, hogy duplán galvanikusan leválasztásra kerüljön a
>>>>>> hálózatról, ha áramszünet van.
>>>>>
>>>>> -----------------------------------------
>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list