[elektro] napelem elszámolás

FuzArn fuzarn at gmail.com
Fri Feb 5 17:54:35 CET 2021


Nomeg igy meguszható a hálózat fejlesztése.

Boldog boldogtalan ezen sír, hogy nem fogja bírni a “mazzag”. Pedig de, fogja. Ha a szomszédok autóiból tölti az ember a sajatját, nevetve bírni fogja.

Nissan-nak már van ugye vehicle to grid cucca.

 Éjszaka pedig mikor semmi nem megy, akkor a nappal kiszolgált mosogépek sutok klimak egyebek helyet a villanyautok szepen toltodnek. Egyenletesebb lesz legalabb a terhelés, eroművek orulnek. 

A.

> On 2021. Feb 5., at 15:59, umnyo <umnyo at freemail.hu> wrote:
> 
> LiPo pont nincs ecarban. Nem véletlenül. Arnoldnak van igazsága. Nézd meg az idei ecarokat. 60-80-120KWh akkukapacítással jönnek ki, amik akár 600-800ezres km futásokat is eredményezhetnek egy akkupackkal. Azaz úgy tűnik el fogunk érni oda, hogy előbb rohad ki az autó alattunk mint hogy tönkremenjen az akku. Legalábbis úgy tűnik hamar ide fogunk eljutni, ez már az idei új modelleken is látszik. A másik a szabályozás. lesz az a pont amikor érdemes lesz visszatölteni ecarból az akkut. Egy példa. Te otthon napelemről töltöd fel, majd hirtelen hálózati szabályozások okán szükség van betáplálásra. Ez lehet akár meddő kompenzálás is meg frekvencia kérdések, stb. Ekkor könnyen lehet olyan áron fogják átvenni tőled az áramot amire azt mondom megérte. És nem biztos hogy ehhez kell az egész pack energiája, hanem a hálózatban lévő autók számától függően akár lehet csak 10% kell, viszont azt jó drágán eladhatod, mert a szolgáltatónak lehet ez is jobb, mint csúcserőműveket berángatni a hálózatba. Persze ehhez kell infrastruktúra és okosrendzser, stb. Az új CSS gyorstöltő protokoll már elvben képes a visszatáplálásra, benne van a rendszerében. Azaz arra akartam utalni, ne a mából induljunk ki, hanem egy lehetséges jövőből.
> Attila
> Mr Zed <mrzed001 at gmail.com> írta:
>> Ufff .... na csak ez ne írtad volna.
>> 
>> MINDEN nyugaton gyártott EV-ben NMC/LPO/LiPO/Litium ion (ugyanaz)
>> kémiás aksi van.
>> (kínai Tesla 3-ban LiFePO4 CALB cellák !!)
>> 
>> Tessék egy kis teszt videó, melyik mennyire tűzveszélyes:
>> https://youtu.be/Qzt9RZ0FQyM
>> 
>> De elég, ha beírod Youtube keresőbe, hogy "ebike fire". Az mind mind
>> NMC cella ahogy ég, robban ...
>> 
>> Mint a fenti tesztből is láthatod, az egyik legstabilabb,
>> legveszélytelenebb kémia pont a LiFePO4.
>> Nem ég, nem robban.
>> Nem úgy mint az EV-k NMC cellái.
>> 
>> Ha esetleg a régi LMO nissan leaf cellákra vagy kíváncsi (újak már ott
>> is NMC), tessék:
>> https://youtu.be/yIH9ED0j5dQ
>> 
>> 
>> Z
>> 
>> 
>> 
>> FuzArn <fuzarn at gmail.com> írta, 2021. 02. 05.:
>>> Hátö, a villanyautó erkölcsi avulása bőven felette van az akkuja bármi
>>> igénybevétel szerinti avulásának.
>>> 
>>> Magyarul a legjobb amit tehet az ember, kimaxolja, hasznosuljon az autó
>>> akkor is ha áll, ha már vagyont költött rá az ember.
>>> 
>>> Továbbá olyan töltés kisütés akkutechnológia kombót diy módon nem igen
>>> valósít meg senki üzem vagyon és életbiztosan,  mint egy jobb villanyautóban
>>> ami elérhető, ez fix.
>>> 
>>> 
>>> A.
>>> 
>>>> On 2021. Feb 5., at 14:43, Mr Zed <mrzed001 at gmail.com> wrote:
>>>> 
>>>> Az EV limitált élettartamú aksiját tovább rongálni napelemes
>>>> felhasználásra ... badarság.
>>>> 
>>>> Pláne amikor 10-14kWh zsír új LiFePO4 aksit vehetsz 0,7-1,4 MFt-ért.
>>>> Degradációjuk teljes 100-0-100% merítés-töltéssel 3500 ciklus. Napi
>>>> 1-el majd 10 év. És még ezt követően is 80% kapacitás áll
>>>> rendelkezésre.
>>>> 
>>>> Ha csak 80-20-80% használod ... több mint 10-15.000-.... ciklus (a
>>>> 80%-ra csökkenő kapacitásig !).
>>>> 
>>>> Z
>>>> 
>>>> 
>>>> FuzArn <fuzarn at gmail.com> írta, 2021. 02. 05.:
>>>>> Akku töltés kisütés degradáció foka miatt nem lesz sajnos nagy buli.
>>>>> 
>>>>> 
>>>>> Nem hülyeség ez a visszatáplálás sztem, amig el nem terjednek a
>>>>> villanyautók
>>>>> jobban.
>>>>> 
>>>>> Azok majd pufferelnek, és vissza is tudnak adott esetben hálózatra
>>>>> tölteni.
>>>>> 
>>>>> 
>>>>> A.
>>>>> 
>>>>>>> On 2021. Feb 5., at 13:06, Fekete Róbert <frobi at harden.hu> wrote:
>>>>>> 
>>>>>> akkor ezzel meg lehetne valósítani minden szolgáltató szarakodás nélkül
>>>>>> a szigetüzemet?
>>>>>> 
>>>>>> gondolok itt arra, hogy ha süt a nap akkor kompenzálja, vagy tölti az
>>>>>> akkut, ha meg nem akkor vagy akkuról kompenzál így tulajdonképen
>>>>>> teljesen
>>>>>> fel tudom használni a pluszt
>>>>>> 
>>>>>> cserébe nem szórakozom a szolgáltatóval, hanem csak egyszerűen felteszem
>>>>>> és hajrá, kicsit alul méretezve..., véletlen se legyen túltermelés
>>>>>> 
>>>>>> ez mennyire hülye ötlet?
>>>>>> 
>>>>>> R.
>>>>>> 
>>>>>> 2021. 02. 05. 11:50 keltezéssel, Gábor Auth írta:
>>>>>>> Hi,
>>>>>>>> On Fri, Feb 5, 2021 at 11:34 AM Varga Tibor <vargat61 at gmail.com>
>>>>>>>> wrote:
>>>>>>>> Úgy hallottam, hogy akkor engedik a sziget üzemű rendszert, ha 50
>>>>>>>> méteren
>>>>>>>> belül nincs elektromos hálózat. De ezt szóban hallottam, nem jártam
>>>>>>>> utána.
>>>>>>>> 
>>>>>>> Olyannyira nem így van, hogy léteznek hibrid-inverterek, amelyek
>>>>>>> átváltanak
>>>>>>> akkumulátoros üzemre, ha áramszünet van, alapvetően nem több, mint egy
>>>>>>> UPS,
>>>>>>> ami tud visszatáplálni.
>>>>>>> Például:
>>>>>>> https://www.fronius.com/hu-hu/hungary/napenergia/termekek/minden-term%C3%A9k/inverterek/fronius-symo-hybrid/fronius-symo-hybrid-3-0-3-s
>>>>>>> Annyi a követelmény, hogy duplán galvanikusan leválasztásra kerüljön a
>>>>>>> hálózatról, ha áramszünet van.
>>>>>> 
>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>       elektro[-flame|-etc]
>>>>> 
>>>>> -----------------------------------------
>>>>>         elektro[-flame|-etc]
>>>> 
>>>> -----------------------------------------
>>>>         elektro[-flame|-etc]
>>> 
>>> -----------------------------------------
>>>          elektro[-flame|-etc]
>> 
>> -----------------------------------------
>>         elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list