[elektro] Mosfet v. triac?

FuzArn fuzarn at gmail.com
Sat Sep 19 11:22:24 CEST 2020


Itt lehetett olyan turpisság, hogy a triak akaratlanul is meghasogatta a fázist, és ez a másik tekercsben indukált egy szép glitch-et.

Nem két tekercses az a motor egyazon vastesten, mintsem két motor?

Nem mindegyik triak tud 4Q-s mukodest, induktiv terhelesnel vicces dolgokat tudnak muvelni.

Snubberless verziok ügyesebbek ilyen esetekben.

Nagy dV/dt-re erdekesen tudnak viselkedni. 

Valami ilyesmi lehetett szerintem a gond.

A.

>> On 2020. Sep 19., at 10:08, Szima Gábor <sygma at marr.hu> wrote:
> 
>> On Sat, 19 Sep 2020, FuzArn wrote:
>> 
>> Kiderült a turpisság.
>> 
>> A mouser szűrője hibás :-/
>> 
>> Pedig teljesen beleéltem magam, hogy 1-2db pár mohm-os Mosfet-tel ezt megoldom.
>> 
>> 30-60mohm korul indulnak a valóságban a 600V-os komolyabbak, ebbol 10-10db viszont horror árban lenne, amivel el lehetne érni a 3mohm kornyékét.
> 
> Marad a filléres mágneskapcsoló...
> 
> Utálom a relét, de van pár hely, ahol nem tudtam kiváltani őket. Az egyik a redőnyvezérlés. A redőnymotornál a két irányhoz két motor! tartozik. Miközben az egyik teker, a másik visszatermel úgy, hogy a 800 voltos triakok úgy pukkantak el, mintha fizetnének érte.
> 
> Aztán szívtam egy nagyot az öntozésvezérléssel: 1,5 kW motor vezérlése. Szépen ment is fél évig, aztán amikor 1000 km-re voltam otthonról, ránéztem: motor fogyaszt, térfogatáram nincs, de már napok óta..
> A triak átment drótba, a szivattyú meg szétforgatta magát de olyan szinten, hogy a szűrőház megolvadt előtte.. Ide is egy mágneskapcsoló ment be végül.
> 
> 
>                                -Sygma
> 
> -----------------------------------------
>         elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list