[elektro] Mosfet v. triac?
FuzArn
fuzarn at gmail.com
Sat Sep 19 11:22:24 CEST 2020
Itt lehetett olyan turpisság, hogy a triak akaratlanul is meghasogatta a fázist, és ez a másik tekercsben indukált egy szép glitch-et.
Nem két tekercses az a motor egyazon vastesten, mintsem két motor?
Nem mindegyik triak tud 4Q-s mukodest, induktiv terhelesnel vicces dolgokat tudnak muvelni.
Snubberless verziok ügyesebbek ilyen esetekben.
Nagy dV/dt-re erdekesen tudnak viselkedni.
Valami ilyesmi lehetett szerintem a gond.
A.
>> On 2020. Sep 19., at 10:08, Szima Gábor <sygma at marr.hu> wrote:
>
>> On Sat, 19 Sep 2020, FuzArn wrote:
>>
>> Kiderült a turpisság.
>>
>> A mouser szűrője hibás :-/
>>
>> Pedig teljesen beleéltem magam, hogy 1-2db pár mohm-os Mosfet-tel ezt megoldom.
>>
>> 30-60mohm korul indulnak a valóságban a 600V-os komolyabbak, ebbol 10-10db viszont horror árban lenne, amivel el lehetne érni a 3mohm kornyékét.
>
> Marad a filléres mágneskapcsoló...
>
> Utálom a relét, de van pár hely, ahol nem tudtam kiváltani őket. Az egyik a redőnyvezérlés. A redőnymotornál a két irányhoz két motor! tartozik. Miközben az egyik teker, a másik visszatermel úgy, hogy a 800 voltos triakok úgy pukkantak el, mintha fizetnének érte.
>
> Aztán szívtam egy nagyot az öntozésvezérléssel: 1,5 kW motor vezérlése. Szépen ment is fél évig, aztán amikor 1000 km-re voltam otthonról, ránéztem: motor fogyaszt, térfogatáram nincs, de már napok óta..
> A triak átment drótba, a szivattyú meg szétforgatta magát de olyan szinten, hogy a szűrőház megolvadt előtte.. Ide is egy mágneskapcsoló ment be végül.
>
>
> -Sygma
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list