[elektro] Motor haldoklik
hobilobi at gmail.com
hobilobi at gmail.com
Sun Sep 6 12:03:07 CEST 2020
2020.09.04. 11:26 keltezéssel, Acs Gabor írta:
> Sziasztok!
>
> Elérkezett ez a pillanat is. A fűkaszámnak megváltozott a hangja,
> lecsökkent a fordulatszám, és szaga lett. Vártam kicsit hogy húljön,
> újra elindítottam, ment rendesen, de hamar újra ford. csökken, szag
> jön, gondolom lefüstölés határán vagyunk.
Ez jellemzően akkor fordul elő, amikor kezdődő menetzárlat van. Hidegen
még jó, de a normál használat során keletkező melegedésre már kialakul a
zárlat. Jellemzően a forgórésznél szokott előfordulni, mert annak
rosszabbak a hűlési viszonyai, vagy a külső drótok nincsenek jól
rögzítve (impregnálva) és emiatt lesz a zárlat. Ez jól látható az
intenzív kefeszikrázáson, vagy rosszabb esetben körtűzön, amikor már a
kommutátoron teljesen körbefut az ív.
Forgórészt tekercselni sokkal macerásabb mint az állórészt, mert a végén
dinamikusan ki kell egyensúlyozni, amit nem sokan tudnak. Állórészt még
akár házilag is újra lehet tekercselni.
Azért egy árajánlatkérést megejtenék a szervízben.
István
>
> Nincs gyakorlatom ilyesmiben, azért kérdezem: ha szénkefés egy motor,
> jól gondolom, hogy csak leáll és kész?
> Szóval amit leírtam, sanszos, hogy inkább a tekercselés leégése felé
> mutat?
>
> Ha igen, azt hogyan lehet megtudni, hogy álló, vagy forgórész hiba-e?
>
> Nem tudom, hogy így gyakorlat nélkül nekiálljak-e javítani.
>
> Maga a kaszálógép 30eFt újonnan, így nem biztos, hogy rentábilis
> szervizbe vinni (alkatrész + munkadíj együtt kb. ennyi lehet).
>
> Gábor
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list