[elektro] Fwd: OFF: Autógumi

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Wed May 20 10:15:39 CEST 2020


Gabor Jordan wrote:
> Szerintem ez autótól nagyon függ. A kombi octavia hátulja nagyon
> szeretett kitörni, hátra kellett a jobb gumi, a passat és superb már
> más tészta, egyáltalán nem egyértelmű. Szóval általánosságban lehet,
> de legjobb ha megismered az autód (drivingcamp pl.) és az alaján
> döntesz.

Ezen túl (kis diszkusszió elsőkerék meghajtásnál):
Ha valaki rendszeresen kihasználja a surlódási kúpot nagyobb sebességű, enyhe 
kanyaroknál, akkor lehet, hogy tényleg hátul kéne legyen a jobb tapadású gumi.

Ellenben, ha csúszós (latyakos, havas-jeges) úton kell úgy haladni, hogy nincs 
is mód gyorsan menni, de a megállás, indulás, fékezgetés jó gyakori, akkor 
célszerűbb, ha elől van a jobban tapadó gumi. Ha elől vacak a gumi, akkor 
könnyen lehet, hogy lépten-nyomon ledudálják az embert, mert nem tud kellő 
tempóban még elindulni sem. Vagy ha pl kicsit is emelkedős a hely, ahol el kell 
indulni, és pl latyakos az út, megeshet, hogy nem is igazán akar elindulni a 
járgány.

Ennél is kellemetlenebb az akár lassú tempójú ráfutásos ütközés, mert nem jól 
tapad az első két kerék. Ha meg olyan nagy a követési távolság, hogy ilyen ne 
legyen, akkor lépten-nyomon beslisszol valaki ide, és ha még hirtelen fékez is, 
máris megvan megincsak a ráfutásos ütközés.

Gazdaságossági szempont, ha már szóba került a linken, hogy nincs pénz 4 gumira:
Nyilvánvaló, hogy az elsők kopnak jobban, ott a hajtás, ott erőteljesebb a 
fékerő, ráadásul van az első kerekeknek valamekkora összetartása (rosszabb 
esetben széttartása). Ezért, ha amúgy nem rodeózós a sofőr, célszerű ide rakni a 
jobb gumit, hogy egyenletesebb legyen a kopás, ki tudja használni mind a 4 
kereket.
(Én még sosem vásároltam 2 gumit, mindig 4-et.)

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list