[elektro] Szetszedtem 1100

Szondi szondilaszlo at gmail.com
Wed Jan 22 17:50:50 CET 2020


2020.01.22. 17:19 keltezéssel, jhidvegi írta:
> Skandar Graun wrote:
>> Géza, ha a két utolsó motornál kivetted a forgórészt az állórészből,
>> akkor nem élték túl a motorok a szétszedést.
>> A léptetőmotorok zárt mágneses térrel vannak összerakva, ha kihúzod és
>> megszakad a mágneskör, szemét a motor.
>> Észre lehet venni, hogy a jó motor darabosan forgatható kézzel, míg a
>> szétszedett már simán forog.
>
> A gyárban hogy rakják össze? 

Azt én se tudom, de az tény, hogy nem lehet őket simán szétszedni. 
Baromira legyengülnek.
Két szegmentáltan felmágnesezett "tárcsa van bennük, (talán 1,8 fokkal) 
eltolva. Mert ezek valójában 2 fázisú szinkronmotorok, fázisonként 2-2 
tekerccsel.
Ahogy Géza cikkében is látni, többféle tekercselési mód létezik, de az 
izmosabb motorok, szegmentált tekercselésűek, míg a kicsiknél az 
állórész vasa van szegmentáltan kialakítva (egy sima tekercs és a vasak 
viszik a megfelelő helyre az erővonalakat)

> Nem lehet, hogy alkalmas pozícióban a saját tekercsrendszerével rövid, 
> megfelelő erejű áramimpulzussal mágnesezik fel? Amit persze utólag is 
> meg lehetne csinálni. Az áram lehet sokkal nagyobb, mint amit a 
> tekercs termikusan kibír, mert az idő lehet jó rövid.

Nem lehetetlen, de nem ismerem a gyártást és olvasni sem olvastam róla. 
A tekercselésük általában kis ellenállású, kevés menet, viszonylag 
vastag huzal az alacsony önindukció miatt. Ezért elképzelhető, hogy 
rövid ideig a kivezetések és a huzal is kibír kA nagyságú áramot, de 
lehet, hogy így is mágnesezik fel.
Én szedtem szét léptetőt és összerakva tök másként viselkedik, kézi 
forgatásra. Vezérelve nem próbáltam ki, hogy gyengébb e.

Üdv.:
Anonymus



More information about the Elektro mailing list