[elektro] LED fényszóró

hobilobi at gmail.com hobilobi at gmail.com
Wed Oct 23 18:46:13 CEST 2019


Akkor most adunk egy pofont a szarnak, mert az ellenállás sosem fog 
tönkremenni, tehát a LED kiégését az ülésből sosem fogjuk megtudni. 
Senki ne mondja, hogy a LED örök életű, mert már elég sok autót láttam, 
aminél a hátsó lámpában a LED-ek fele már nem működött. Az is egy jó 
kérdés, hogy mikor kell ilyen esetben a komplett lámpát cserélni, hány 
%-nyi LED működése a még megengedett? Mert amiket szerencsém volt 
szétszedni, abban csak a LED-eket, nem lehetett cserélni, csak a 
komplett lámpát. Az meg nem két fillér.
Nem lett volna megoldhatatlan, hogy amikor a LED jó, akkor adjon akkora 
terhelést, hogy az index relé normálisan villogjon, de ha a LED 
kipurcan, akkor ne adja ezt a terhelést. Ehhez persze vagy jogszabályi 
előírás, vagy némi ész kellett volna a konstruktőrnél.





2019.10.23. 9:12 keltezéssel, Fekete Róbert írta:
> mert sok autó jelzi hogy ha kiégett az izzó, na most a led többnyire 
> nem 5W os, mint az izzó, és köhög tőle az autó, a párhuzamos 
> ellenállás ezt hivatott kicselezni
> a harmadik vezeték minden bizonnyal testre vagy pozitívra közvetlen, 
> de inkább pozitívra gondolok gyújtás utánra, és ha beröffented az 
> autót rögtön világít
> ha meg villogtatsz, addig vagy felváltva villogászik, vagy az első 
> villogáskor x időre lekapcsolja a fehér fényt....
>
> így gondolom, na meg ahogy látom a modern járgányokban is így van
>
> 2019. 10. 23. 1:40 keltezéssel, hobilobi at gmail.com írta:
>> Az indexnél gyakorlatilag csak a színre meg a villogási frekvenciára 
>> van előirás. Így nem nézik, hogy mi és hogy világít benne, míg a 
>> fényszórónál a világítási képre van előírás és nézik is.
>>
>> Azt viszont nem értem a linkelt égőnél, hogy az 50W-os ellenállást 
>> miért nevezi decodernek, és mire szolgál a harmadik vezeték? A 
>> képektől nem lettem okosabb :-(
>> Aztán ezt elég macerás a régi izzó helyére beszerelni.
>>
>> István
>>



More information about the Elektro mailing list