[elektro] Napelemes fogyasztás vezérlés

elight elight at gmail.hu
Wed Mar 27 16:59:56 CET 2019


Szia.

Kezdetben csak a terhelés oldal
figyelését és kapcsolását terveztem volna.
Meg a töltésvezérlő megfelelő rá kapcsolását
a soron következő akkumulátorra.
  De minél tovább jutok a gondolatsoromban,
annál jobban rájövök, hogy komplexebb  módon
  kellene kezelni, egyben az egész rendszert.
Akkor szoftverből később is javítható lesz ha valami
nem egészen úgy van vagy éppen kimaradt..
Tehát amiket leírtál nagyon is megszívlelendő dolgok.
Köszi.

Egyébként ha 3 csatornás "barázdabillegetőt" kérnek
általában ha lehet és nem nagy túl költség,
négy csatornásak szoktam elkövetni.
Nem szokott üresen maradni a negyedik se.
Szóval valami moduláris terheléselosztót kellene
kialakítani. Szerencsémre inverterekről nem esett még szó.


Üdv István
2019-03-27 16:28 keltezéssel, Pataki István írta:
> Sziasztok!
>
> Szerintem ha az akkumulátorok technológiában egyformák, nem gond a 
> párhuzamosítás. De ha közülök egyik például cellazárlatos lesz, akkor 
> az már gondot jelent, ezért mégis célszerű minimális egyedi figyelést 
> is alkalmazni az ilyen esetek kiszűrésére.
>
> Különböző technológiájú (meglehet elég, hogy különböző gyártójú) 
> akkumulátorokat szerintem egyedileg kell kezelni, és nemcsak a töltő 
> áramkört, hanem a terhelést is. Ez sajnos azt jelenti, hogy saját 
> töltő/kisütő áramköre kell legyen minden egységnek, és mindezt kellő 
> intelligenciával össze is kell fogni.
>
> És ha a terhelések közt prioritás is van, akkor úgy kell programozni a 
> vezérlőt, hogy terhelés oldalról is tudjon válogatni, szükség esetén 
> közülük a nélkülözhetőt kiiktatni. Amennyiben van a terhelések közt 
> olyan is ami "nélkülözhetetlen", akkor a vezérlésnek célszerű egy 
> kicsit "előre gondolkodnia", hogy ennek üzemét mennyi ideig tudja 
> biztosítani, ha teljesen megszűnt a töltés?
>
> Itt aztán már megszaporodnak a variációk, mert ha például a 
> nélkülözhetetlen terhelés még az előírás szerinti 48 óráig tud 
> üzemelni a rendelkezésre álló enrgiával, míg teljes terheléssel csak 4 
> óra üzemet képes biztosítani, ugyanakkor várhatóan 2 óra múlva a 
> napelem termelése már meghaladja a nélkülözhetetlen terhelés igényét, 
> akkor mit kapcsoljon ki a vezérlő?
>
> Üdv
> pi
>
>
> ----- Original Message ----- From: "VFX" <info at vfx.hu>
> To: <elektro at tesla.hu>
> Sent: Wednesday, March 27, 2019 1:10 PM
> Subject: Re: [elektro] Napelemes fogyasztás vezérlés
>
>
> Hali!
>
> Nálam levetett 80-100Ah kocsi akksik vannak párhuzamosan kötve. Ezeket
> tölti a vezérlő. Gondolkodtam én is az általad felvetett dolgon, de
> végül is nekem így tökéletesen megfelelt eddig. Mondjuk most jön majd
> egy pici csavar a dologba. Eddig nem volt gond ha kimerültek az akksik,
> de most a fűtés és kazán miatt ketté kell majd bontanom. Kell egy
> vésztartalék kör, meg egy normál munka kör. Én meg erre nem találtam még
> jó megoldást.
>
> Ali-n láttam hasonlót 200 USD környékén. Ez bementetként fogad hálózati
> 230V-t, napelemet ill. 12/24V akkut. Kimenete meg szinuszos 230V a
> bemenettől függetlenül.
>
> ÜDV. VFX.
>
>
> 2019.03.27. 9:46 keltezéssel, elight írta:
>> Sziasztok..
>>
>> Adott egy rendszer, amelyikbe
>> a tapasztalatok alapján
>> több akkumulátor lenne bekötve.
>> Az megoldható, hogy amelyik akksi
>> lemerült, azt töltse a rendszer.
>> De az hogyan lehetne egyszerűen
>> szabályozni, hogy a terhelést a
>> feltöltöttekre tegye a töltöttre meg ne?
>> Van erre bevált megoldás?
>> Persze a mély kisütési állapot is megelőzendő.
>> Eredetileg a töltésvezérlő 1 akkus rendszerhez való.
>>
>> Üdv István
>
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]
>



More information about the Elektro mailing list