[elektro] Egy kis elektrós téma
FuzArn
fuzarn at gmail.com
Tue Mar 12 17:52:11 CET 2019
Millioszor elhangzott mar itt a megfejtes, ha eddig nem sikerult felfogni, csak addig jutni, hogy proli modon a masikat derult egbol ok nelkul sertegesd, akkor teljesen felesleges beled barmi info, barmilyen stilusban, foleg offtopic temaban.
De koszi a keretlen megerositest, hogy nem velem van itt a gond aki max lesullyed a kivant szintre, hogy ertse a masik, hanem azzal aki idecitalja ezt a stilust, meg azzal aki megturi.
A.
> On 2019. Mar 12., at 11:59, Gabor Lantos <backup2net at gmail.com> wrote:
>
> Ebben a témában valaki igencsak felvilágosíthatna, (akár privátban, hogy ne
> terheljük a listát, csak ne F.A. stílusban, ha kérhetem...) hogy pontosan mi
> is a baj pl. az én diesel autómmal.
> A család mérete miatt vettünk egy 2,8CRD Grand Voyager -t.
> Ez az auto szépen kényelmesen 6,2L/100 km -el elmegy autópályán, vegyes
> használatban kb. 8 literrel.
> Ugyanez az autó a tengerentúlon 3,8L -es benzines motorral több, mint a
> dupláját fogyasztja.
> Após 1 éves Rav4 -ese, amely hybrid, és sokkal kisebb / könnyebb, eszik
> autópályán 8 liter felett.
> Ugyanez a Rav4 a sík udvaron egy Y megfordulásnál pontosan 4x indította be a
> benzinmotort és állította le, miközben az akkuja egészen biztosan fel volt
> töltve.
> Kérdések: tényleg ennyire kell gyűlölni a diesel autót (főleg a sokkal
> többet zabáló benzineshez képest) ?
> Az összes hybrid vagy Toyota vagy hybrid Rav4 ilyen ostoba vajon, vagy az
> Após példánya egyedileg hibás ?
>
>
> G.
>
>
> -----Original Message-----
> From: Elektro [mailto:elektro-bounces at tesla.hu] On Behalf Of Karoly Kovacs
> Sent: Tuesday, March 12, 2019 07:50
> To: elektro at tesla.hu
> Subject: Re: [elektro] Egy kis elektrós téma
>
> OK, de nem érdemes a dízellel hasonlítani, hanem a saját kategóriájában, egy
> benzinessel, hiszen mások a szennyezőanyagok a benzinesnél és mások a
> dízelnél. Amennyire tudom, a dízel "nagyon jó" CO2-ben, de rossz
> Nitrogénoxidokban, a benzines meg fordítva.
> Ezért (is) lő öngólt az EU folyamatosan, és ezért is gond a dízelek
> visszaszorulása, mert a politikusok CO2-ben szabták meg (eddig!) a
> határokat, és kiderült, hogy csak elektromos, hibrid és benzines autókkal
> nem lehet tartani az előírt CO2 normákat.
> Megj.: amikor azt mondtam, hogy gond a dízelek visszaszorítása, nem azt
> akartam mondani, hogy ne kellene "elintézni" ezt a témát, csak azt, hogy a
> jelenleni szabályozással, a dízelek mellőzésével átestek a ló túlsó
> oldalára. Magyarul: meg kell változtatni a törvényeket.
>
> Károly
>
> Moravcsik Szilárd wrote:
>> Az lenne érdekes, ha mondjuk azt vizsgálnák meg, mondjuk 100 óra
>> működési időtartam alatt mennyit és mivel szennyez egy dízel és egy
>> "mezei" (nem plug-in) hibrid. Nem tudom, de érzésem szerint a hibrid
>> működése még akkor is tisztább, ha időnként a mondottak miatt
>> beröffenti a motorját.
>>
>> De a jövő biztosan a tisztán villamos autóké, a kiállítók (gyártók)
>> száma is ezt bizonyítja.
>>
>> Az lenne a jó, ha az erőművek tényleg tisztábban állítanák elő a
>> villamos energiát és mondjuk nem barnaszén elégetésével.
>>
>> Üdv:
>> Szilárd
>>
>> 2019. 03. 12. 5:43 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
>>> A szabály valóban nem jó, állítólag dolgoznak is rajta. Nem lehet
>>> okos az ember (a szabály alkotója) ez ügyben, mert mindenkinek igaza van.
>>> (Az egyik véglet .hu, ahol már a "környezetvédő szándékot" is
>>> jutalmazzák a zöld rendszámmal, a másik véglet .at, ahol csak a
>>> tisztán elektromosak kapnak zöld rendszömot.)
>>>
>>> Technikai magyarázat (mivel nekem is hibridem van): biztosan röviddel
>>> előtte startolt az illető az autóval, és a hibrid - akár fel vannak
>>> töltve az akkujai, akár nem - a hideg motort "azonnal" igyekszik
>>> üzemmeleggé tenni. Ilyenkor rövid ideig közepes fordulaton járatja a
>>> benzinmotort. Miutás elért kb. 60-70 fokot, utána viszont (városban)
>>> sokkal gazdaságosabb, mint bármelyik egyéb (akár start-stop
>>> automatikával szerelt) belsőégésű társa.
>>>
>>> Károly
>>>
>>> Kormos Imre wrote:
>>>> Persze, én mindent elhiszek. De ő azért parkolhat ingyen a városban,
>>>> mert nem szennyezi a belvárost, hiszen 30 km-t is megtehet tisztán
>>>> elektromosan.
>>>> Akkor meg miért szennyezi mégis?
>>>> Rosszul van ez a szabály kitalálva.
>>>> KI
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> -----Original Message-----
>>>> From: Elektro [mailto:elektro-bounces at tesla.hu] On Behalf Of Ökrös
>>>> Miklós
>>>> Sent: Tuesday, March 12, 2019 3:45 AM
>>>> To: elektro at tesla.hu
>>>> Subject: Re: [elektro] Egy kis elektrós téma
>>>>
>>>> Gondolom fűtött, neked pedig még volt ugyanehhez elegendő hő a
>>>> rendszerben.
>>>>
>>>> Üdv:
>>>> M.
>>>>
>>>>
>>>> ----- Original Message -----
>>>> From: "Kormos Imre"
>>>> Sent: Tuesday, March 12, 2019 2:56 AM
>>>> Subject: Re: [elektro] Egy kis elektrós téma
>>>>
>>>>
>>>> Tegnap álltam majd 10 percet a sorompónál, előttem állt egy zöld
>>>> rendszámos
>>>> autó, aminek végig járt a benzines motorja, miközben az én diesel autóm
>>>> azonnal leállt, amikor a sorompóhoz értünk. Ez milyen már??
>>>> KI
>>>>
>>>> -----Original Message-----
>>>> From: Elektro [mailto:elektro-bounces at tesla.hu] On Behalf Of Moravcsik
>>>> Szilárd
>>>> Sent: Monday, March 11, 2019 5:18 PM
>>>> Subject: [elektro] Egy kis elektrós téma
>>>>
>>>> 1. rész:
>>>> https://www.youtube.com/watch?v=aE5Cpo93XRk
>>>>
>>>> 2. rész:
>>>> https://www.youtube.com/watch?v=lPEpvZkoD1k
>>>>
>>>> Üdv:
>>>> Szilárd
>>>>
>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>>
>>> ---
>>> Diese E-Mail wurde von Avast Antivirus-Software auf Viren geprüft.
>>> https://www.avast.com/antivirus
>>>
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>>
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list