[elektro] Egy kis elektrós téma

FuzArn fuzarn at gmail.com
Tue Mar 12 17:52:11 CET 2019


Millioszor elhangzott mar itt a megfejtes, ha eddig nem sikerult felfogni, csak addig jutni, hogy  proli  modon a masikat derult egbol ok nelkul sertegesd, akkor teljesen felesleges beled barmi info, barmilyen stilusban, foleg offtopic temaban.

De koszi a keretlen megerositest, hogy nem velem van itt a gond aki max lesullyed a kivant szintre, hogy ertse a masik, hanem azzal aki idecitalja ezt a stilust, meg azzal aki megturi. 




A.

> On 2019. Mar 12., at 11:59, Gabor Lantos <backup2net at gmail.com> wrote:
> 
> Ebben a témában valaki igencsak felvilágosíthatna, (akár privátban, hogy ne
> terheljük a listát, csak ne F.A. stílusban, ha kérhetem...) hogy pontosan mi
> is a baj pl. az én diesel autómmal.
> A család mérete miatt vettünk egy 2,8CRD Grand Voyager -t.
> Ez az auto szépen kényelmesen 6,2L/100 km -el elmegy autópályán, vegyes
> használatban kb. 8 literrel.
> Ugyanez az autó a tengerentúlon 3,8L -es benzines motorral több, mint a
> dupláját fogyasztja.
> Após 1 éves Rav4 -ese, amely hybrid, és sokkal kisebb / könnyebb, eszik
> autópályán 8 liter felett.
> Ugyanez a Rav4 a sík udvaron egy Y megfordulásnál pontosan 4x indította be a
> benzinmotort és állította le, miközben az akkuja egészen biztosan fel volt
> töltve.
> Kérdések: tényleg ennyire kell gyűlölni a diesel autót (főleg a sokkal
> többet zabáló benzineshez képest) ?
> Az összes hybrid vagy Toyota vagy hybrid Rav4 ilyen ostoba vajon, vagy az
> Após példánya egyedileg hibás ?
> 
> 
> G.
> 
> 
> -----Original Message-----
> From: Elektro [mailto:elektro-bounces at tesla.hu] On Behalf Of Karoly Kovacs
> Sent: Tuesday, March 12, 2019 07:50
> To: elektro at tesla.hu
> Subject: Re: [elektro] Egy kis elektrós téma
> 
> OK, de nem érdemes a dízellel hasonlítani, hanem a saját kategóriájában, egy
> benzinessel, hiszen mások a szennyezőanyagok a benzinesnél és mások a
> dízelnél. Amennyire tudom, a dízel "nagyon jó" CO2-ben, de rossz
> Nitrogénoxidokban, a benzines meg fordítva.
> Ezért (is) lő öngólt az EU folyamatosan, és ezért is gond a dízelek
> visszaszorulása, mert a politikusok CO2-ben szabták meg (eddig!) a
> határokat, és kiderült, hogy csak elektromos, hibrid és benzines autókkal
> nem lehet tartani az előírt CO2 normákat.
> Megj.: amikor azt mondtam, hogy gond a dízelek visszaszorítása, nem azt
> akartam mondani, hogy ne kellene "elintézni" ezt a témát, csak azt, hogy a
> jelenleni szabályozással, a dízelek mellőzésével átestek a ló túlsó
> oldalára. Magyarul: meg kell változtatni a törvényeket.
> 
> Károly
> 
> Moravcsik Szilárd wrote:
>> Az lenne érdekes, ha mondjuk azt vizsgálnák meg, mondjuk 100 óra 
>> működési időtartam alatt mennyit és mivel szennyez egy dízel és egy 
>> "mezei" (nem plug-in) hibrid. Nem tudom, de érzésem szerint a hibrid 
>> működése még akkor is tisztább, ha időnként a mondottak miatt 
>> beröffenti a motorját.
>> 
>> De a jövő biztosan a tisztán villamos autóké, a kiállítók (gyártók) 
>> száma is ezt bizonyítja.
>> 
>> Az lenne a jó, ha az erőművek tényleg tisztábban állítanák elő a 
>> villamos energiát és mondjuk nem barnaszén elégetésével.
>> 
>> Üdv:
>> Szilárd
>> 
>> 2019. 03. 12. 5:43 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
>>> A szabály valóban nem jó, állítólag dolgoznak is rajta. Nem lehet 
>>> okos az ember (a szabály alkotója) ez ügyben, mert mindenkinek igaza van.
>>> (Az egyik véglet .hu, ahol már a "környezetvédő szándékot" is 
>>> jutalmazzák a zöld rendszámmal, a másik véglet .at, ahol csak a 
>>> tisztán elektromosak kapnak zöld rendszömot.)
>>> 
>>> Technikai magyarázat (mivel nekem is hibridem van): biztosan röviddel 
>>> előtte startolt az illető az autóval, és a hibrid - akár fel vannak 
>>> töltve az akkujai, akár nem - a hideg motort "azonnal" igyekszik 
>>> üzemmeleggé tenni. Ilyenkor rövid ideig közepes fordulaton járatja a 
>>> benzinmotort. Miutás elért kb. 60-70 fokot, utána viszont (városban) 
>>> sokkal gazdaságosabb, mint bármelyik egyéb (akár start-stop 
>>> automatikával szerelt) belsőégésű társa.
>>> 
>>> Károly
>>> 
>>> Kormos Imre wrote:
>>>> Persze, én mindent elhiszek. De ő azért parkolhat ingyen a városban, 
>>>> mert nem szennyezi a belvárost, hiszen 30 km-t is megtehet tisztán 
>>>> elektromosan.
>>>> Akkor meg miért szennyezi mégis?
>>>> Rosszul van ez a szabály kitalálva.
>>>> KI
>>>> 
>>>> 
>>>> 
>>>> -----Original Message-----
>>>> From: Elektro [mailto:elektro-bounces at tesla.hu] On Behalf Of Ökrös 
>>>> Miklós
>>>> Sent: Tuesday, March 12, 2019 3:45 AM
>>>> To: elektro at tesla.hu
>>>> Subject: Re: [elektro] Egy kis elektrós téma
>>>> 
>>>> Gondolom fűtött, neked pedig még volt ugyanehhez elegendő hő a 
>>>> rendszerben.
>>>> 
>>>> Üdv:
>>>> M.
>>>> 
>>>> 
>>>> ----- Original Message -----
>>>> From: "Kormos Imre"
>>>> Sent: Tuesday, March 12, 2019 2:56 AM
>>>> Subject: Re: [elektro] Egy kis elektrós téma
>>>> 
>>>> 
>>>> Tegnap álltam majd 10 percet a sorompónál, előttem állt egy zöld 
>>>> rendszámos
>>>> autó, aminek végig járt a benzines motorja, miközben az én diesel autóm
>>>> azonnal leállt, amikor a sorompóhoz értünk. Ez milyen már??
>>>> KI
>>>> 
>>>> -----Original Message-----
>>>> From: Elektro [mailto:elektro-bounces at tesla.hu] On Behalf Of Moravcsik
>>>> Szilárd
>>>> Sent: Monday, March 11, 2019 5:18 PM
>>>> Subject: [elektro] Egy kis elektrós téma
>>>> 
>>>> 1. rész:
>>>> https://www.youtube.com/watch?v=aE5Cpo93XRk
>>>> 
>>>> 2. rész:
>>>> https://www.youtube.com/watch?v=lPEpvZkoD1k
>>>> 
>>>> Üdv:
>>>> Szilárd
>>>> 
>>>> 
>>>> -----------------------------------------
>>>>            elektro[-flame|-etc]
>>>> 
>>>> -----------------------------------------
>>>>            elektro[-flame|-etc]
>>>> 
>>> 
>>> ---
>>> Diese E-Mail wurde von Avast Antivirus-Software auf Viren geprüft.
>>> https://www.avast.com/antivirus
>>> 
>>> -----------------------------------------
>>>           elektro[-flame|-etc]
>> 
>> -----------------------------------------
>>          elektro[-flame|-etc]
>> 
> 
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]
> 
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list