[elektro] Nissan Almera hiba
elektroslista at gmail.com
elektroslista at gmail.com
Fri Jul 12 21:46:30 CEST 2019
>>> Sziasztok!
>>> Fiam öreg Nissan Almera N15-öse (1,4 benzines) gázadásra el kezdett csúnyán rángatni,
>>> főleg indulásnál, alacsony fordulaton. Ha a gázpedállal óvatosan keresem a megfelelő pozíciót,
>>> akkor sikerül lassú, rángatásmentes gyorsulásra bírnom. A légtömegmérőre gyanakodom, de odáig még
>>> nem jutottam el, mert -mivel a motortérben levő biztosítékház elég megviselt(a biztiknél égett, oxidos), és a bal első lámpa
>>> is nem égett(ott is oxidos volt a biztifoglalat), lekaptam a biztosítékház alsó borítását és kiderült, hogy az "A/C COMP" 7,5A-es biztosíték foglalatán belül
>>> le van rohadva a vezeték. Mit jelent ez a A/C COMP"?
>
>> Lehet, hogy a klíma kuplungja. (van egy nyomáskapcsoló a
>> klímavezetékben, ha egy érték alatt van, nem is kapcsol.
>
>>> Egyúttal keresek szervizkönyvet, egyéb leírást ehhez a típushoz.
>
>> Nekem a gyári van meg, de be nem szkennelem. :) Sok okosság nincs benne.
>> Egyszer akartam én a pollenszűrőt kicserélni, akkor volt a kezemben.
>> Nekem is ez a járgány van, igaz közel 20 éves.
>
>> Üdv.:
>> Anonymus
Ez már több éves annál, 1997-es NISSAN ALMERA 1.4 LX.
F.
>>> SZia
>>> bocsi az amatőr kérdésért!
>>>> gyertya mikor lett bent cserélve?
>Nem tudom :)
>
> F.
Alakul a járgány! Az említett "A/C COMP" feliratú biztosítékfoglalatot megbuheráltam, de kiderült, hogy az elmenő vezeték ellenállása végtelen,
tehát valószínűleg mégis a klímának volt fenntartva - ha lenne. Hogy miért volt mégis benne biztosíték? Rejtély. A kocsi nem rég került a fiamhoz,
nő tulaj volt, tőle hiába is kérdeznénk bármit. Visszatértem a rángatás másik okozójaként gyanított légtömegmérőhöz. Sikerült megtalálni a helyét,
mocskos volt rendesen, kiszereltem, lepucoltam a két pici szenzort, olyan harapós paripa lett a Nissanból, hogy ejha! A probléma csak az, hogy
tapasztalatom szerint ez az elmocskolódás okozta hiba fokozatosan szokott bekövetkezni, itt meg egyik beindítástól a másikra. Talán egy magyarázat
van, hogy mint az előbb fiam elmondta, a meghibásodás előtt hosszan ment alapjáratban a kocsi, lámpa, rádió, egyéb terheléssel és közben tök lemerült az
akku (ez egy másik javítandó probléma) és a végén némi nyűglődés után a motor le is állt. Talán akkor mocskolódott be katasztrofálisan a két szenzor,
mivel kicsi volt az akkufesz hogy fölizzítsa, és ezáltal leégesse a rárakodott szennyet.
Ez a töltéshiba alacsony fordulaton lesz a következő javítandó. Mikor a kocsi (pöccre) beindul, ketyeg rendesen alapjáraton, nincs töltés és mivel a
töltésellenőrző (akku szimbólum jel) lámpa valamiért nem ég (égő ki van égve, vagy más okból)ez föl sem tűnik. Az első gázfröccsre megindul a töltés és
utána már végig rendesen tölt a motor leállításáig. A gond akkor van mikor csak be van indítva a kocsi, gázadás nincs, csak jár alapjáratban hosszan, plusz
egyéb terhelések lámpa, ablakfűtés, idővel motor hűtőventilátora, hamar leszívják töltés nélkül az akkut.
Gondolkoztam rajta, lehet, hogy nem kap a gyújtás ráadásának pillanatától a generátor gerjesztőtekercse feszültséget és emiatt nincs először alacsony
fordulaton töltés, aztán ha megnyomjuk a gázt, a gázfröccsre felgerjeszti magát és utána már tölt a leállításáig? Ehhez meg kellene
találnom holnap a gerjesztőfesz biztosítékát, gondolom van neki, hátha nem érintkezik, vagy más gond van vele.
Szénkefehiba? - szerintem akkor sehogy sem gerjesztene a tekercs. Most éppen leírást keresek holnapra, hogy hogyan lehet kikapni (ha szükséges) égőcseréhez a műszerfalat,
mert az is elég furmányosnak tűnik.
Közben találtam egy videót, bár a miénkben nincs fordulatszámmérő, de gondolom egyforma a többi rész, nem is furmányos, csak nem vettem észre a csavarok helyét:
https://racingbazar.hu/jokerdes/nissan_almera_muszerfal_kiszerelese
Feri
--
Üdvözlettel,
Elektroslista mailto:elektroslista at gmail.com
More information about the Elektro
mailing list