[elektro] Nissan Almera hiba

r3flow zoltan.nagy at vivor.hu
Fri Jul 12 21:47:46 CEST 2019


Első körben én is gyújtáshibára gyanakodnék. Továbbá ha meleg motornál
is ugyanolyan büdös a kipufogógáz mint hideg motornál és vagy erősen
megnőtt a fogyasztása az autónak akkor lambda szonda is cserélendő. kb.
120 ezer kilométerenként egyébként is cserélni kell ezeket, "kopó"
alkatrésznek számít.

Tehát ha lambda nem volt cserélve 120 ezer óta, akkor az(oka)t is meg
gyertyákat is. Ha még mindig előjön a hiba akkor trafó is lehet, ehhez
meg kéne tudni melyik hengerben van a gyújtáshiba aztán trafócsere és ha
megy a hiba a cserével akkor az a trafó a hunyó.

Ha ezek egyike sem segít akkor még az is kérdés, hogy hol szoktatok
tankolni. Az olcsó Kovács és Társa kutakon ugyanis bár MOL benzin van,
de az azért olcsó mert nincsenek benne a (pl. szelepeken) lerakódásokat
gátló adalékok. Ha valaki tartósan csak ilyen olcsó kúton tankol, akkor
valószínű, hogy idővel minden baja lesz a motorral a lerakódások miatt.
Ez persze sok tényező függvénye de erősen benne van a pakliban.
Mindenesetre ha ez így történt akkor meg kell várni míg a mostani benzin
nagyjából elfogy és utána érdemes a következő néhány tele(!!) tankolást
(Shell, OMV, MOL, stb.) _prémium_ üzemanyaggal tolni. Persze utána sem
menni Kovács és Társa közelébe. Illetve lehet kapni a benzinhez önthető
adalékokat amik segítenek megszüntetni a szelepeken lévő lerakódásokat
de átmenetileg (pár hónap) az üresről teljesen tele tankolt prémium
üzemanyag jobb lehet.

Ha ez sem segít az szívás. Akkor az hosszú és drága hibakeresés lesz. :)

Z.



On 2019. 07. 12. 19:42, ztibi wrote:
>  SZia
> bocsi az amatőr kérdésért!
> gyertya mikor lett bent cserélve?
> 
>>> Fiam öreg Nissan Almera N15-öse (1,4 benzines) gázadásra el kezdett
>>> csúnyán rángatni,
>>> főleg indulásnál, alacsony fordulaton. Ha a gázpedállal óvatosan
>>> keresem a megfelelő pozíciót,
>>> akkor sikerül lassú, rángatásmentes gyorsulásra bírnom.



More information about the Elektro mailing list