[elektro] Servo

umnyo umnyo at freemail.hu
Sun Feb 17 22:37:54 CET 2019


A modellmotorok jellemzően állandó mágneses szinkron motorok, nem aszinkron. Teljesen más a működés, nem érdemes összehasonlítani a kettőt.

Alapvetően itt aszinkronnált magasabb frekin elsősorban tényleg az induktivitás miatt fog korlátokba merülni a max áram, és emiatt jön is a nyomatékcsökkenés. Pont ezért kellene a nagyobb fesz is, amiről HJózsi is beszél, ami viszont nincs.

Az viszont fura, hogy 60-70hz környékén már ennyire beesik, hogy meg lehet fogni kézzel. 

Én ha frekiváltóról hajtanám, biztos hogy átkötném deltába (ha van rá mód és a csillagpontja bontható a kapocsdekliben), merthogy azt írta a kérdés feltevő, hogy csillagban van.

A dupla freki már nagyon necces azoknál a motoroknál, amik alapvetően 50Hz.-re vannak kitalálva. Elképesztően elkezd nőni a vasveszteség is (átmágnesezési veszteség) dupla frekin a nem arra tervezett vasanyagú motornál. Ahhoz hogy felmenj korrekten dupla frekire is akár, ahhoz más vasanyagból készült lemezcsomagot szokás használni, lásd pl a 100, 200 vagy 400Hz-es motorokat. Az iparban általában max 60, kisebb nyomatékigény esetén esetleg 70Hz-ig szokás elmenni szélsőséges esetben az 50Hz-es motoroknál, tovább sose, de inkább ez is csak alkalmi gyorsmegoldás szükségessége miatt, jellemzően efelett kezd el konyulni a nyomaték igen gyorsan érezhetően.

Attila



"Fekete Róbert" <frobi at harden.hu> írta:
>minden bizonnyal attól is függ, de legjobban a tekercseléstől
>ahogy hjózsi is mondta, kell a fesz de rendesen
>
>ahhoz hogy nagyobb frekin is meglegyen a nyomaték más a tekercselés,
>ha meg tudnád csapolni ( ami sajna esélytelen) középen a tekercseket, 
>akkor, és ehhez állítanád be a frekiváltót, akkor dupla frekin is 
>meglenne a nyomaték, csak akkor pl 50Hz hez nem tartozna csak 110V...
>
>modellesek körében dívik a saját bldc motor gyártás, ott csak pár menet 
>van a vason..
>
>R.
>
>2019. 02. 17. 20:30 keltezéssel, ztibi írta:
>>   SZiasztok
>> csak partvonalról bekiabálva:
>> mennyiben függ ez attól, hogy hány póluspáros motorról van szó?
>> 
>> , majd elkezd lassulni, de egyértelműen
>> nyomatékhiányból, majd ha ilyenkor ráfogok a tengelyre, kézzel meg tudom
>> fogni. Visít a motor, az áramot eszi... ha elkezdem visszavinni a frekit,
>> 70-60 Hz környékén magára talál
>
>-----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list