[elektro] OT: Word 2010 folyamatábra rajzolás

Topybear topybear at gmail.com
Fri Sep 28 08:54:18 CEST 2018


És itt egy példa, hogy lehet ezeket az eszközöket, lehetőségeket ügyesen 
is használni:

https://www.szeretlekmagyarorszag.hu/akinel-puskat-kell-irni-dolgozat-elott-pali-bacsi-modszereiert-40-eve-rajonganak-a-diakok/
https://indavideo.hu/video/Szupertanar_2018_Krizsan_Pal

Topy

> +1
>
> -----Original Message-----
> From: Elektro [mailto:elektro-bounces at tesla.hu] On Behalf Of Ábrahám Gábor
> Sent: Thursday, September 27, 2018 11:26 PM
> To: elektro at tesla.hu
> Subject: Re: [elektro] OT: Word 2010 folyamatábra rajzolás
>
> Az interaktivitás nem kell, hogy csodakütyü legyen.
> Ezerszer elmagyarázhatod, hogy mi a boltív lényege, mégse biztos, hogy megérti egy gyerek.
> Ha egyszer megépíti szivacs elemekből, egy életre megjegyzi, hogy mi az a zárókő, és hogy működik az egész.
> Én már próbáltam, egyedül nem is lehet.
>
> Voltatok valaha külföldön mondjuk egy modern művészeti múzeumba? Láttátok, hogy próbálják megértetni a gyerekekkel, hogy mit látnak?
>
> Ha a legjobb tanulási módszer az olvasás, minek fizikát, matematikát oktatni az egyetemen?
> Le vannak írva a tételek, a bizonyítások, csak el kell olvasni.
>
> Tényleg úgy gondoljátok, hogy mondjuk az Altium Designer-t  könnyebb leírás alapján megtanulni, mint oktatóvideók alapján?
> Állítom, hogy Robert Feranec videóiból tízszer annyit lehet tanulni high speed routing témakörben, mint bármelyik könyvből.
>
> Én vagyok ennyire eltévedve?
>
> Bocsánat, Gábor
>
>
>
>
> ----- Eredeti üzenet -----
> From: Acs Gabor
> Sent: Thursday, September 27, 2018 9:54 AM
> To: elektro at tesla.hu
> Subject: Re: [elektro] OT: Word 2010 folyamatábra rajzolás
>
> Hasonlóképp én is egy rossz iránynak látom ezt, pl. múzeum, vagy egyéb kiállítás is egyre inkább arról szól, hogy valami interaktív csodakütyüvel kell bevonzani a gyerekeket, másképp nem mennek oda. Mert uncsi.
>
> Emlékszem, a legnagyobb fiam tizenéve járt általánosba, már akkor panaszkodtak a tanárok, hogy nem lehet azokat a gyerekeket lekötni, megfogni a figyelmüket, akik a fél életüket hiperaktív animációs filmek nézésével töltik. Így mondta a tanár, egyébként tök szimpatikus, normális tanár, hogy ő nem tud a tábla előtt másodpercenként 24 különféle mozdulatot végezni, hogy a gyerek oda tudjon rá figyelni.
>
> Úgy gondolom, ez egy rossz irány, amerre a digitalizált, felpörgött világ ment, és ezt nem kiszolgálni kellene azzal, hogy hát ez van, ha már hülyék lettek, adjunk nekik hülyeségeket, azzal legalább elvannak.
> Meg kellene tanítani újra az embereket a slow történések befogadására, hogy értékelni, élvezni tudják a tartalmat is, nem csak fogyasztóként magukon keresztülpörgetni a sok színes-villogó erőszakosan nyomuló hiper ingereket.
>
> Azt figyelem meg a gyerekeken (van dolgom párral), hogy amelyiket sikerül iskolás koráig (egészséges mértékben) távol tartani ettől a brutális multimédiától, annak máshogy fejlődik a belső világa, a képzelőereje, ezáltal a kreativitása. Majd amikor bekerül az iskolai közösségbe, és elkezdi fogyasztani a pörgős médiát, károsodik ez a belső feldolgozási képesség, egyirányú befogadóvá válik. Az ütődött rajzfilmek, videojátékok, multimédiás tartalmak túl könnyen fogyaszthatóak, passzív befogadást igényelnek, sőt erőszakkal nyomulnak be az ember agyába. Így pl. egy belső absztrakciót igénylő, vagy kezdeményező gondolatsor létrehozásának képessége teljesen háttérbe szorul.
> Nyilván van, akinek ez jó, jó a gyártónak, kereskedőnek, a politikusnak, ha kialakul egy ilyen jófajta fogyasztói réteg, könnyen irányítható, befolyásolható, egyfajta biorobot, vagy modern rabszolga. De hogy ez úgy általánosságban véve helyes irány lenne, azt kétlem.
>
> Gábor
>
> 2018.09.26. 10:12 keltezéssel, Horváth Zsolt írta:
>>     BINGÓÓÓ!
>>
>>     Nagyon köszönöm! Én beírtam magyarul és a magyar oldalon azt írták,
>> hogy töltsd le a Visio-t vagy mit... Most akkor ez megvezetés?
>>     Mindegy, a lényeg, hogy megoldódott!
>>
>>
>>     Kis személyes morgolódás...
>>
>>     AmÍg kínlódtam ezzel a szövegszerkesztő csodával (ami ugye már
>> eléggé
>> elavult) végig magamban hőbörögtem. Tele van mindenféle csili-vili
>> hiper-szuper funkcióval, amelyek szerintem teljesen
>> feleslegesek.(Amire szükségem lenne, azt meg nem találom meg a
>> rengetegben). Kb. arra jók, hogy a gyökér management a semmirevaló mondandóját szépen becsomagolja.
>> Kb. mint amikor sz**t akarnak eladni, de hát ugye a biliben tényleg
>> annak néz ki, ami, ezért aztán át be kell csomagolni, átkötni
>> szalaggal, előtte átszínezni, illatosítani stb. és máris eladhatóvá válik!
>>     Többek között ezért tart ott a világ (itt az emberek mentális
>> képességeire gondolok), ahol. Rinyálnak, hogy az oktatás elavult, meg
>> nem naprakész... hát bakker! A matekot, fizikát, kémiát stb. szinte
>> bármit, egy sima papír és egy toll vagy ceruza segítségével lehet
>> oktatni! A lényeg letisztulva nagyon jól látszik pl. egy kézzel
>> felrajzolt ábrán, ahol mondjuk az indukciót magyarázzák. De nem, ez
>> nem jó! Kell a digitális rajztábla, a színes animáció meg a többi
>> töltelék, ahol aztán pont a lényeg veszik el. Utána meg a diákok
>> semmit nem értenek a lényegből, a legalapvetőbb dolgokkal sincsenek
>> tisztában... de az oktatás legalább "színvonalas", mert projektorokkal
>> meg színes digitális táblákkal oktatnak... pffff...
>>     Emlékszem, amikor általánosba jártam, a tanárok azt kérték a
>> szülőktől, hogy a lehető leg puritánabb felszereléseket vegyék a
>> gyereknek. Mert ha a vonalzón maci meg nyuszi meg akármi van, akkor az
>> elvonja a gyerek figyelmét az óráról. Lehet, hogy egy régről ittmaradt
>> őskövület vagyok, de azt mondom: igazuk volt!!!
>>      Ebben az agyondigitalizált, agyon "okosított" világban mindenki
>> egyre hülyébb lesz... nemrég a rádióban hallottam egy riportot valami
>> szipi-szupi magyar startup cégről, aki mit tudom én, milyen appokat
>> fejleszt. Ezeknek az a lényege, hogy "játék alapú tanulás" vagy mi...
>> Hát csesszék meg! Tanulni akarsz valamit? Van egy nagyon jó, igaz
>> kőkorszaki módszer... (de tényleg ez már az ősidők óta így megy,
>> szerintem azóta sem találtak ki jobbat) szerzek egy írásos anyagot
>> (régen pergament, Gutenberg óta meg könyvet) és LEÜLÖK ÉS ELOLVASOM ÉS
>> az olvasottak alapján MEGTANULOM! (Vagy létezik az, hogy egy
>> akármilyen mászkálós játékkal játszva meg tudom tanulni pl. a Lorentz erő mibenlétét?)
>>     De ez nem "trendi", ez elavult, mert a gyökér diákokat már nem köti
>> le egy könyv, mert hát életében nem is olvasott el egyetlen egyet sem,
>> meg az nem mozog, nincsenek benne színek stb... de a cuki cicás videó,
>> meg a bakiparádé az jöhet! Aztán utána meg nem tud megfogalmazni egy
>> értelmes mondatot magyarul!
>>
>>     Na, bocs. Kipuffogtam magam... Talán nem is olvassa el senki... :D
>>
>>       Horváth Zsolt
>>
>>
>>
>> Andras Schaeffer <eosbandi at gmail.com> írta:
>>> Insert new drawing canvas és azon kell rajzolni....
>>>
>>> https://support.microsoft.com/en-us/help/983050/a-connector-does-not-
>>> move-when-you-move-a-shape-in-microsoft-word
>>>
>>>
>>> On Tue, Sep 25, 2018 at 4:09 PM Pipi <lista at puzsar.hu> wrote:
>>>
>>>> mentés másként, utána kitörlöd? esetleg mented sablonként?
>>>>
>>>> 2018.09.25. 15:38 keltezéssel, Horváth Zsolt írta:
>>>>>      Bocs az offtopic miatt, de talán még belefér...
>>>>>
>>>>>      Régebbi word-ben olyan könnyen lehetett folyamatábrát rajzolni!
>>>> Feldobáltam a folyamatábra elmeket, majd nyilakkal (összekötőkkel)
>>>> egy mozdulattal össze lehetett őket kötni. A nyíl egyik végét
>>>> ráhúztam a folyamatábra elem egyik oldalának középső pontjára (amit
>>>> kiemelt a word
>>>> automatikusan) és egy piros pötty jelezte, hogy a nyíl vége rögzítve
>>>> van az ábra pontjához. Ugyan ezt megcsináltam a nyíl másik végével
>>>> és kész is voltam! Ez után a folyamatábra elemek mozgatásakor
>>>> automatikusan újrarajzolta a word a nyilakat.
>>>>>      Kb. ennyit szeretnék elérni a Word 2010-es verziójával is, de
>>>>> nem
>>>> tudom a nyilat rögzíteni a folyamatábra elemeken. Google-ban
>>>> rákeresve azt találtam, hogy használham a Visio-t (vagy mi a fenét)
>>>> folyamatábra rajzoláshoz, ami külön tölthető le...
>>>>>       A régi doksikat megnyitva jól működik ez a funkció az eredeti
>>>> dokumentumban. Mit kell beállítani, hogy megint tudjam egyszerűen
>>>> használni ezt a funkciót a 2010-ben???
>>>>>        Üdv.: Horváth Zsolt
>>>>>
>>>>> -----------------------------------------
>>>>>              elektro[-flame|-etc]
>>>>>
>>>> --
>>>> Pipi
>>>> http://www.puzsar.hu
>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>>             elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>> -----------------------------------------
>>>            elektro[-flame|-etc]
>> -----------------------------------------
>>             elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]
>
> ---
> Az e-mailen az AVG vírusellenőrzést végzett.
> http://www.avg.com
>
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]




More information about the Elektro mailing list