[elektro] High side driver

FuzArn fuzarn at gmail.com
Fri Nov 30 10:57:23 CET 2018


Igen, ez az egy mentsvar van a dologban.

Csak kicsit hazardirozas, hogy milyen terhelest akasztanak ra, hany csatorna van az elektronikaban ami ha epp egyszerre mukodik, eleg tisztesseges energiamennyiseget osszehoz, mennyire oregszik a kondi, stb.

Mondjuk autoipari tantalok eleg sokat fejlodtek. 
Ranezek hatha van mar nem aranyarban. Legutobb mikor neztem elkepeszto aruk volt valamire valo kapacitasnal.

Amiket lattam vezerloket ott rakasra hullanak el a bemeno tapon levo elko-k. 5-10 ev korul mar siman. Alapesetben nem okoznak gondot, mert sok funkciojuk nincs. Aztan pont amikor kellene nem teszik a dolguk, es megy veluk a driver is a levesbe. 
Pl solenoidos aktiv felfuggesztes vezerlokben, ahol megallas nelkul vezerli menet kozben a 4 lengescsillapito tekercset a vezerles, Lancia, Maserati pl.

Vicces h azokat is az infineon gyartotta. :)


A.

> On 2018. Nov 30., at 10:39, Balla Zoltán <sdrlab at yandex.ru> wrote:
> 
> 2018.11.30. 9:16 keltezéssel, FuzArn írta:
>> Kimeneten induktiv terheles. Megkapja a 12V-ot miutan bekapcsol a cucc.
>> Biztositek ekozben kiolvad, vagy egyszeruen csak megszunik a tap mert lehuzza a szaki.
>> Induktiv terhelesen a fesz ekkor  a kimeneten ismert okok miatt negativba fordul.
>> MOSFET diodajanak letoresi feszultseget (35V) ha eleri a fesz akkor a VS labon megjelenik a negativ feszultseg.
>> Ami max -0.3V lehet. Ami viszont hulyeseg, mert schottky dioda sem tud ennyit. Kb lehetetlen teljesiteni. Max vmi aktiv mosfetes kapcsolassal.
> 
> Van ott még egy kondi is, ami pont ennél az esetnél számít sokat!
> Ugyanis miatta az áram nem szűnik meg azonnal, hanem csak lassan kisül a kondiban tárolt energia, ami alatt, ha kellően nagy a kondi, már az induktivitásban is leépül a visszarúgó energia. Ettől csak gyorsabban sül ki a kondi, negatívba max csak azután mehetne, ha a benne tárolt energia kevesebb, mint az induktivitásé volt.
> 
> Zoli
> 
> -----------------------------------------
>         elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list