[elektro] High side driver
elight
elight at gmail.hu
Fri Nov 30 10:39:50 CET 2018
Itt egy kicsit részletesebben ismertetik
www.mouser.com/ds/2/196/Infineon_ITS4140N-191430.pdf
<https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&ved=2ahUKEwj2jJbt5vveAhXCECwKHZJAB0MQFjADegQIBRAC&url=http%3A%2F%2Fwww.mouser.com%2Fds%2F2%2F196%2FInfineon_ITS4140N-191430.pdf&usg=AOvVaw1MSOb_y2wh_en6Ch7DJySv>
ezt az induktív terheléses dolgot.
És lehetnek típusok amelyek jobban tolerálják,
meg olyanok amelyek kevésbé..
Az nem hinném hogy az egész úgy ahogy van szar!
Legfeljebb az elektronika gyártók sem tartják be
teljesen az adatlapokon szereplő ajánlásokat.
Teherautók változatos típusú vezérlőiben
láttam hasonló icket. Ezek a teherautók
idejük jelentős részében azért futnak.
Na jó, ha kiolvad az a bizti, akkor azért nem! :-)
Üdv István
2018-11-30 10:24 keltezéssel, FuzArn írta:
> Irtam reszletesen milyen esetben mehet tonkre.
> Tonkre is megy, nem kerdes, kozepsulis fizika..
>
> Innentol jopofa hogy sokmindent tud, csak nem hasznalhato ki a tudasa fele, mert ha nem biztositom be magam plusszban akkor egy tapfesz megszunes (kontakthiba, bizti kiolvadas, okos szaki csatiszethuzos diagnosztizalasi probalkozasa) azonnal kinyirja.
>
> Reszletesebben nem tudom leirni.
>
> Az a supressor nem amiatt van ott. Tapbol jovo tulfesz miatt.
>
> Ketiranyunak meg azert kell ketiranyunak lennnie h a forditott tapnal ne vagja ki a biztositekot. (User beteszi forditva az akkut, szo nelkul toleralnia kell a kocsinak, es mukodesbe sem nagyon lephet semmi rele semmi franc.)
>
> Ezaltal viszont negativ visszarugas megszuno tap eseten kinyirja az alkatreszt azonnal.
>
> A.
>
>> On 2018. Nov 30., at 10:10, elight <elight at gmail.hu> wrote:
>>
>> Szia
>>
>> Nem értem a kérdést.
>> Szerintem egészen részletes adatlap ez.
>> Több olyan dologra is kiterjed,
>> amire mások nem szoktak.
>>
>> Szóval a szupresszor ha 30V os
>> és az induktív terhelések miatt van ott,
>> a DC 12V és DC 24V -tól szerinted
>> milyen esetben mehetne tönkre.
>> Biztosíték kiolvadástól szerintem nem.
>> A MosFET része pedig elviseli a Ubat
>> negatív rákapcsolását is. (következő sor)
>> A -0,3V pedig általában, ha megnézed
>> minden hasonló FET meghajtó elektronikára
>> vonatkozik. Akkor mind tönkremenne.
>> Egyébként az már érdekes,
>> hogy a G meghajtáshoz (chargepump) a kondit
>> nem kell kívül rákötni. Ez egy kis dessert. :-)
>> Szóval, egyébként meg
>> szoktak a terheléssel párhuzamosan
>> az erősen induktív hatások ellen gyors diódát tenni.
>>
>> És itt pont nem olyan régen kérdeztem,
>> miért van a félhidas motorvezérlésnél,
>> hogy a tápoldalira elég az 1-2A-es
>> míg a föld oldalira már esetenként
>> akár 10-20A diódát tesznek?
>> Pont azért mert a 10-20 A -esnek kis áramoknál
>> összejön az hogy a -0.3-0,5V ot nem haladja
>> meg a nyitófeszültsége. És azt ezek az IC-k még
>> negatívban jól tolerálják.
>>
>> Ha ilyen gondod akad, ajánlom pl a
>> nekem már többször bizonyított
>> STPS2H100, STPS8H100 párost.
>> Azok ilyen esetekre is egészen jól használhatók.
>>
>> Üdv István
>>
>>
>> 2018-11-29 18:09 keltezéssel, FuzArn írta:
>>> https://www.infineon.com/dgdl/Infineon-BTS7004-1EPP-DS-v01_00-EN.pdf?fileId=5546d4626102d35a016147550a725555
>>>
>>> Nem elvi hibas ez az alkatresz?
>>>
>>> Elso oldalon a D22 supressor ha ketiranyu, akkor mondjuk egy kiolvadt biztositek hatasara megszuno tapfesz kinyirja siman, mivel a VS nem lehet -0.3V-nal nagyobb.
>>> Ha egyiranyu a supressor akkor is -0.6V-ot megkap a VS-en.
>>>
>>> Ez igy kuka, nem automotive. Vagy en nezek be valamit?!
>>>
>>>
>>>
>>> A.
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list