[elektro] High side driver
FuzArn
fuzarn at gmail.com
Fri Nov 30 10:08:56 CET 2018
Lehetne, de tavjavitani nem tudnak. :)
Kerdes hany auto es motor fut ezzel az IC-vel az utakon :-/
Merthogy a kimenetre nem tesznek plussz diodat az fix.
Annyit kellett volna megcsinaljanak h a belso logic reszre tesznek vmi vedelmet, hogy negativ VS-t is kibirjon foldhoz kepest. Ne csak a mosfet ket labat lehessen kovetkezmeny nelkul felcserelni.
Kis kh. vagy egy “hozzaerto” szaki, es ment a levesbe a tobbszazezres elektronika.....
Amugy bazi jo kis alkatresz, ezt leszamitva tonkretehetetlen, golyoallo, pici, forditott tapfeszt 100A nagysagrendu tularamot rovidzarat tulhomersekletet mindent kibir, es meg statuszt is ad a terhelesrol.
Tegnap szetszadiztam egy oninditoval, birta. :)
A.
> On 2018. Nov 30., at 9:19, Karoly Kovacs <koka55 at gmx.at> wrote:
>
> Bocs, ha hülye a kérdésem: nem lehetne írni az Infineonnak? Nincs valami ilyen "elvi" szerviz szolgáltatásuk?
>
> Károly
>
> FuzArn wrote:
>> Kimeneten induktiv terheles. Megkapja a 12V-ot miutan bekapcsol a cucc.
>> Biztositek ekozben kiolvad, vagy egyszeruen csak megszunik a tap mert lehuzza a szaki.
>> Induktiv terhelesen a fesz ekkor a kimeneten ismert okok miatt negativba fordul.
>> MOSFET diodajanak letoresi feszultseget (35V) ha eleri a fesz akkor a VS labon megjelenik a negativ feszultseg.
>> Ami max -0.3V lehet. Ami viszont hulyeseg, mert schottky dioda sem tud ennyit. Kb lehetetlen teljesiteni. Max vmi aktiv mosfetes kapcsolassal.
>> Ha meg a kimenetre diodat teszek akkor semmi ertelme az egesz hu de intelligens aprocska mosfetnek szinte, pont azt bukom, hogy a mosfet diodajat felhasznalhatom vedodiodanak induktiv visszarugasnal. 20 eve lattam utoljara autoban tekercsekkel parhuzamos diodakat.
>> Lassitja a kikapcsolasi idot, bazi nagy aram fog megindulni ha megfogom par tized volton, emiatt eleg meretes darab kell, es bukom azt ami elonyt a felkoromnyi mosfet ad. Amelyik 35V-ig felengedi a visszarugott feszt, es ott vagja csak. Ami meglevo 12V-os tapnal -47V-ot jelent. Itt mar toredek aram folyik, a kikapcsolas gyors lesz, es inverz polaritas vedett marad az egesz koceraj, ami autoiparban alap kovetelmeny. Kozeput ketiranyu supressor lehet a kimeneten, ami a mosfet letoresi fesz alatt megfogja a kimeneti negativ feszt.
>> Azzal megint az a baj, hogy akkor minek a mosfet belso avalanche rated diodaja. Sosem fog mukodesbe lepni, mikozben pont azert van ugy odatervezve, hogy birja a visszarugott feszt, ne csak azert legyen ott, mert a mosfet gyartastechnologiabol torvenyszeru a meglete.
>> Szoval szvsz ez igy egy elvi hibas alkatresz.
>> A.
>>> On 2018. Nov 30., at 8:42, Balla Zoltán <sdrlab at yandex.ru> wrote:
>>>
>>>
>>>
>>> 2018.11.29. 18:52 keltezéssel, FuzArn írta:
>>>> Kivancsiagbol megneztem a terhelest szkoppal mit rug vissza siman megtaplalva.
>>>> https://photos.app.goo.gl/W5Yh4GJuamG2prfC6
>>>> Hat, ez igy kinyirja a cuccot szvsz.
>>> Én őszintén szólva egyáltalán nem értem a problémádat! :)
>>>
>>> Talán ha leírnád, milyen útvonalon rúg vissza szerinted a negatív kimenőfeszültség a vs lábra, akkor magad is rájönnél, hogy délibábot kergetsz nagy valószínűséggel csak... )
>>>
>>> Zoli
>>>
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list