[elektro] ot: skoda fabia hűtés anomália

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Sun May 13 10:35:33 CEST 2018


Horváth Péter wrote:

> Skoda fabianal azt vettem észre hogy világít a hűtés lámpa a
> műszerfalon. A kiegyenlítő tartályban a vízszint 3 cm -el lejjebb van
> a minimum jelzésnél, ezért kapcsol az érzékelő.
> Ha viszont enyhén meleg motornál lecsavarom a kiegyenlítő tartály
> kupakját, akkor sziszegés után visszaáll a szint a normálisra.
> Ezt mi okozhatja (azon kívül hogy elfolyik a hűtőfolyadék) van benne
> valami biztonsági, vagy egyéb szelep ami elromlhat?
> Sehol nem láttam folyást vagy csöpögést. Lehet hogy a hengerbe folyik?
> És hol van addig az a pár deci hűtőfolyadék ami hiányzik a tartályból?

Ha visszaáll a szint leszuszogtatva, akkor egy rosszabb eset is lehetséges: 
hengerfej-tömítési hiba folytán belepufog kismértékben a vízbe, ettől ott megnő 
a nyomás, a gáz összgyűlik a tartály tetején, a gumialkatrészek felveszik a 
többlettérfogatot.

Teszt: elindítod a motort, és nézed a szintet, mielőtt felmelegszik. Vagy 
rendesen mész vele, és ha előáll a jelenség, akkor a lehűlt motor esetén is ott 
lesz a többletgáz. Ha valahol a hűtőfolyadék folyik el, akkor szerintem a hideg 
motornál nincs leszuszogás, ilyenkor inkább nyomáscsökkenés történik, és a 
tartály kupakja néha olyan, hogy befelé engedi a levegőt. Ha nem, akkor is be 
fog szipákolni levegőt a résen, ahol kimegy a lé, és ez a levegő felkerül a 
tartályba, de nyomás hideg motornál ekkor se lesz.

Ha ez beigazolódik, mihamarabb érdemes a hengerfejpakolást kicseréltetni, mert 
ha sokáig megy így, elég jelentős károsodások keletkezhetnek a tömítendő 
felületeken, ami gépmunkákat igényelhet, és az drága. Mert ugye ekkor baromira 
szét kell szedni a motort. Szerencsés esetben semmi gépmunka, csak tömítéscsere.

Barkács megoldás: nemtom, milyen régi a gép, és mennyire mersz hozzányúlni. 
Lehet, hogy csak utána kell húzni a hengerfej-csavarokat. Talán lehet találni 
doksit arról, hogy mekkora nyomatékkal kell, egy kicsit lehet afölé is menni.

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list