[elektro] OBD2 hack

elight elight at gmail.hu
Fri Jul 27 11:08:58 CEST 2018


Ez kb. olyan mint ha eldugnád más helyre azt
a csatlakozót és jól "lelakatolod"..

A kábelek mentén pillanatok alatt kideríthető.
Szerintem egy felkészült OBD hack
"betörőnek" nem lehet nagy gond
a vezeték csere sem.
Ha csak nem a idővesztés okán.

De ha rádugta a ketyeréjét akkor is okozhat kárt ha
mégis úgy dönt, hogy otthagyja a kocsit mert macerás..

Szerintem jobb egy vagy több valami magas prioritású
szálat egy nehezen fellelhető helyen megszakítani.
A lényeg hogy lehetetlenné tegye az eszköz  használatát.
Ma már vannak SMD tolókapcsolók is.
pár mm helyre eldughatók
és tollheggyel visszakapcsolhatók
ha mégis szervizbe kellene vinni azt a kocsit.

Gondolnám napi használathoz nem annyira kell az ODB.
Mert én még nem is láttam. :-)
Üdv István

2018-07-27 10:59 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
> Nekem is ez lenne a félelmem...
>
> Mi van, ha egyszerűen lekapcsolod (elválasztod) a +12 voltot?
>
> Annyira persze nem ismerem a CAN és az OBD2 specifikációt, hogy 
> tudjam, elviseli-e a tápfesz hibáját? (Mint pl. a réges-régi CMOS IC-k 
> elszálltak, ha táp nélkül kapott valamelyi vezérlő láb jelet.)
>
> Károly
>
> Szima Gábor wrote:
>>
>> Sziasztok!
>>
>> OBD2-n keresztül könnyen feltörhető szekeret kissé meghekkelnék: 
>> felcserélek pár lábat a csatiban, így a raboló ha rádugja a 
>> sztekkerét, hirtelen nem nagyon tud vele mit kezdeni. Gyártok hozzá 
>> egy "decrypt" kábelt, ami visszacseréli a lábakat eredeti állapotára, 
>> így ezen keresztül lehet diagnosztikázni.
>>
>> Eredetileg a következő erek vannak bekötve a kocsiban, a nyíllal 
>> pedig azt jelzem, hová dugnám át a csatlakozóban az adott pint:
>>
>>   1 - Vendor spec.
>>   3 - LS-CAN D+ (125kHz) -> 2  (J1850+)
>>   4 - GND
>>   5 - GND
>>   6 - CAN D+             -> 7  (ISO9141-K)
>>   8 - Option
>> 11 - LS-CAN D- (125kHz) -> 10 (J1850-)
>> 14 - CAN D-             -> 15 (ISO9141-L)
>> 16 - +12V
>>
>> Így a 2-3, 6-7, 10-11, 14-15 ereket kell majd visszafordítani.
>>
>> OBD-mágusoktól kérdezném, hogy ez jelenthet-e valami problémát? Nem 
>> szeretném, ha mondjuk véletlenül egy szervizben ebben az állapotában 
>> dugnának rá egy diag-kütyüt, és az kinyírja azt, vagy az autó 
>> CAN-buszát, rajta az összes cuccal...
>>
>> Mondjuk volt egy olyan ötletem, hogy a +12V/GND -t és a CAN D+/- -t 
>> cserélem fel, de sajnos a raboló kütyüjében a CAN-vezérlőt ennyi nem 
>> pukkantja meg (gondolom), oda >50 voltok kellenek.
>>
>>
>>
>>                                  -Sygma
>>
>> -----------------------------------------
>>           elektro[-flame|-etc]
>>
>
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]
>



More information about the Elektro mailing list