[elektro] Falcon Heavy Test Flight

Xorn toth.endre at gmail.com
Sat Feb 10 09:31:20 CET 2018


Ja, bocs... :-)

Best regards,
Andy

On 10 Feb 2018 08:07, "Karoly Kovacs" <koka55 at gmx.at> wrote:

> A Holdra nem szállt le senki. :)
>
> Károly
>
> Xorn wrote:
>
>> Pedig pont lenne mit ragozni rajta. A fegyverkezési verseny olyasmi
>> volt, amit az amik bírtak, az oroszok meg csak úgy, hogy közben minden
>> mást szinte megrokkantottak a gazdaságukban. Ilyen feltételek mellett
>> tudták időnként - nem mindig! - megelőzni az amikat ebben-abban. Vagy
>> kérdezzek vissza, hogy ki szállt le előbb a Holdra (és azóta is csak
>> ők)? Ami ugyanennek a versenynek volt egy másik folyománya, csak ott
>> éppen ők értek előbb célba.
>>
>> Best regards,
>> Andy
>>
>> uprogc . <uprogc at gmail.com> írta (2018. február 9. 10:07):
>>
>>> Es kie volt az elso urallomas?
>>>
>>> Ne bogozzuk ezt tovabb.
>>> Orosz vagy nyugat, nem ez a kerdes, a kerdes az hogy termelunk vagy nem
>>> termelunk, mikozben megvan minden adottsag hozza.
>>>
>>>
>>> 2018-02-09 10:32 GMT+02:00 Gábor Auth <auth.gabor at gmail.com>:
>>>
>>> Hi,
>>>>
>>>> On Fri, Feb 9, 2018 at 8:43 AM uprogc . <uprogc at gmail.com> wrote:
>>>>
>>>> Na es ha licensz alapjan volt ? Ha nem lett volna licensz megcsinaltak
>>>>> volna az oroszokkal vagy maguktol.
>>>>>
>>>>>
>>>> Aha... nyilván. Mondok egy történetet...
>>>>
>>>> A két világháború között a BMW több telephelyen gyártott autókat és a
>>>> második világháború után a telephelyeinek egy része nyugaton maradt,
>>>> másik
>>>> része keleten. És gyártották tovább a BMW 321-et, a 327-et és a 340-et
>>>> mind
>>>> a két oldalon az ötvenes évek elején.
>>>>
>>>> Aztán lett egy kis jogi vita a névből, mert mind a ketten nem
>>>> használhatták
>>>> a BMW nevet, ezért aztán a keleti BMW neve Wartburg lett és az ötvenes
>>>> évektől a keleti gyár Wartburg 311 néven gyártott autót, a nyugati gyár
>>>> pedig BMW 501 néven gyártott hasonló típusú autót. A mérnökök tudása
>>>> hasonló szinten volt, a gyártástechnológia hasonló szinten volt,
>>>> ugyanonnan
>>>> indultak, a Wartburg 311 és a BMW 501 között tényleg nem volt sok
>>>> különbség.
>>>>
>>>> A mentalitásbeli különbség a keleti és a nyugati rendszer között viszont
>>>> azt eredményezte, hogy eléggé máshova jutottak az eltelt 40 év alatt: a
>>>> kilencvenes évek elején a Wartburg gyárból még mindig a Wartburg 1.3
>>>> típusok kerültek ki, a BMW gyárából pedig mondjuk az E34 series 5.
>>>> Ezekről
>>>> pedig tudjuk, hogy ég és föld.
>>>>
>>>> A Wartburg 1.3 és a többi keleti autótípus nem azért fogyott annyira és
>>>> volt több éves várólista, mert annyira jó volt, hogy mindenki ezt akarta
>>>> venni és nem tudtak eleget gyártani, hanem nem vehettél mást és akkora
>>>> volt
>>>> a selejt aránya, hogy nem tudtak eleget gyártani. A gyárat nem a
>>>> minőség és
>>>> a versenyképesség tartotta életben, hanem a mesterségesen felosztott és
>>>> a
>>>> tervgazdálkodással mesterségesen szűken és irányban tartott piac.
>>>>
>>>> Amint választani tudtál, hogy Wartburg 1.3 vagy BMW E34 legyen az új
>>>> autód,
>>>> nyilvánvalóvá vált, hogy nem a Wartburg 1.3-et fogod megvenni. Ezzel a
>>>> keleti autógyárak piaca összeomlott, mert megszűnt a biztos piaca. És a
>>>> többi iparágban is kevés kivételt tudsz mondani, aminél nem volt ordító
>>>> a
>>>> minőségi különbség.
>>>>
>>>> Ami közös jellemző: a keleti blokk ipara abból élt, amit a második
>>>> világháború előtt összeraktak és ebből addig élt minimális fejlődéssel,
>>>> amíg volt KGST és nyugati embargó: vagyis volt tervezett piac, ami
>>>> kötelezően átvette a termékeket és nem volt versenyképes konkurencia.
>>>>
>>>> Bye,
>>>> Auth Gábor
>>>> -----------------------------------------
>>>>            elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>> -----------------------------------------
>>>            elektro[-flame|-etc]
>>>
>>
>> -----------------------------------------
>>            elektro[-flame|-etc]
>>
>>
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]


More information about the Elektro mailing list