[elektro] Falcon Heavy Test Flight

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Fri Feb 9 11:24:15 CET 2018


Gábor Auth wrote:

> Én most nagyjából azt látom, hogy két dologgal lehet érdemben
> befolyásolni a világ energiafogyasztását:
> - hűtésen/fűtésen a lehető legtöbbet megtakarítani,
> - a termékek és emberek által megtett úton a lehető legtöbbet
> megtakarítani.
>
> Minden más apróság ezekhez képest.

Nem értek egyet. A legfontosabbat kihagytad: a létszámot. Amíg ennek nem tudunk 
gátat szabni, addig a fentiek csak elodázzák a problémát. Minden fejlesztés 
akarva-akaratlanul azt a célt szolgálja, hogy ezt a szaporodásgátlást el 
lehessen odázni.

Amit a csemegeuborkáról írsz, az érdekes. Persze a méretek, mennyiségek 
okozhatják ezt a módit, amivel be kell látnunk, elérték azt, hogy az év minden 
szakában lehet pl nálunk is szinte bármit venni. Ha jól van megszervezve, 
végülis annyira nem gáz. Istentelen mennyiségeket képesek az óriáshajók 
szállítani, végül nincs kizárva, hogy nem olyan rossz, nem csak anyagi 
szempontból, hanem ökológiailag sem. De ezt nem tudnám alátámasztani persze.

De az evidensnek tűnik, hogy ha ezek km-eket is utazik az uborka, az még lehet 
jobb, mintha csak 50km-et, de úgy, hogy pár kilót utaztatnak valami xar 
személyautóval belföldön. Lehet, hogy a kilónkénti energiaráfordítás a 
szállítással kapcsolatban így rosszabb, tán még környezetszennyezőbb is, és a 
minőségre se lehet mindig letenni a nagyesküt. A minőség reprodukálása szóba se 
jöhet így. Hol így sikerül, hol úgy, és hol hozzáférhető, hol nem.

> Szerintem irreális, hogy 600 gramm csemege uborka 9000
> kilométer/kilogramm értéken utazzon hozzám és ez egy nagyon hasznos
> mérőszám lenne a termékeken... :)

Biztosan. Legalábbis érdekes, és valóban elgondolkodtató.

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list