[elektro] Falcon Heavy Test Flight
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Fri Feb 9 11:24:15 CET 2018
Gábor Auth wrote:
> Én most nagyjából azt látom, hogy két dologgal lehet érdemben
> befolyásolni a világ energiafogyasztását:
> - hűtésen/fűtésen a lehető legtöbbet megtakarítani,
> - a termékek és emberek által megtett úton a lehető legtöbbet
> megtakarítani.
>
> Minden más apróság ezekhez képest.
Nem értek egyet. A legfontosabbat kihagytad: a létszámot. Amíg ennek nem tudunk
gátat szabni, addig a fentiek csak elodázzák a problémát. Minden fejlesztés
akarva-akaratlanul azt a célt szolgálja, hogy ezt a szaporodásgátlást el
lehessen odázni.
Amit a csemegeuborkáról írsz, az érdekes. Persze a méretek, mennyiségek
okozhatják ezt a módit, amivel be kell látnunk, elérték azt, hogy az év minden
szakában lehet pl nálunk is szinte bármit venni. Ha jól van megszervezve,
végülis annyira nem gáz. Istentelen mennyiségeket képesek az óriáshajók
szállítani, végül nincs kizárva, hogy nem olyan rossz, nem csak anyagi
szempontból, hanem ökológiailag sem. De ezt nem tudnám alátámasztani persze.
De az evidensnek tűnik, hogy ha ezek km-eket is utazik az uborka, az még lehet
jobb, mintha csak 50km-et, de úgy, hogy pár kilót utaztatnak valami xar
személyautóval belföldön. Lehet, hogy a kilónkénti energiaráfordítás a
szállítással kapcsolatban így rosszabb, tán még környezetszennyezőbb is, és a
minőségre se lehet mindig letenni a nagyesküt. A minőség reprodukálása szóba se
jöhet így. Hol így sikerül, hol úgy, és hol hozzáférhető, hol nem.
> Szerintem irreális, hogy 600 gramm csemege uborka 9000
> kilométer/kilogramm értéken utazzon hozzám és ez egy nagyon hasznos
> mérőszám lenne a termékeken... :)
Biztosan. Legalábbis érdekes, és valóban elgondolkodtató.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list