[elektro] Falcon Heavy Test Flight
Xorn
toth.endre at gmail.com
Fri Feb 9 11:17:42 CET 2018
Mondjuk a kínai gazdaság is azonnal összeomlana, ha a hajókon
utaztatott "kicioccó" cuccok árára rátennék az ezen hajók által
kipöfögött környezetszennyező anyagokkal kapcsolatos megfelelő büntető
díjakat, környezetvédelmi ezt-azt...
Anno volt hír valamikor a 2000-es évek elején, hogy a világ 8 (!!!)
legnagyobb teherhajója által kipöfögött kénszennyezés mennyisége
nagyságrendileg azonos Észak-Amerika teljes személyautó-állományának
kénszármazék kibocsátásához. Azután kikerestük a vonatkozó adatokat a
netről, pakurában tisztítás nélkül ill. a finomított üzemanyagokban,
ahol kiszedik belőle, mennyi a kén, mennyi a felhasználás, autók
darabszáma stb., osztottunk-szoroztunk, és kiderült, hogy bizony
marhára nagyon így is van.
Best regards,
Andy
Gábor Auth <auth.gabor at gmail.com> írta (2018. február 9. 11:05):
> Hi,
>
> On Fri, Feb 9, 2018 at 10:34 AM jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> wrote:
>
>> Illúzió, hogy a technikai fejlődést abba kéne hagyni, és visszatérni
>> globálisan
>> valami "boldogabb" világba.
>
>
> Én most nagyjából azt látom, hogy két dologgal lehet érdemben befolyásolni
> a világ energiafogyasztását:
> - hűtésen/fűtésen a lehető legtöbbet megtakarítani,
> - a termékek és emberek által megtett úton a lehető legtöbbet megtakarítani.
>
> Minden más apróság ezekhez képest.
>
> Anno pár éve elkezdtem összerakni a második pontra egy ötletet, mert vettem
> egy üveg csemegeuborkát, amit egy salgótarjáni cég gyártott, aztán
> megnéztem a címkét és kiderült, hogy az üveg egyiptomi, az uborka a lével
> együtt vietnámi, a fedő pedig német. A magyar cég hozzáadott értéke az,
> hogy ezeket összeszerelte.
>
> Na, ekkor kezdtem azon gondolkodni, hogy fel kellene építenem egy fa
> struktúrát, ábrázolni grafikonon, ami a csemegeuborka útját mutatja addig a
> pontig, hogy megveszem... és ráírni a termékre, hogy mennyi az átlagos
> km/kg értéke, vagyis első szinten a 1000 gramm késztermék utazott hozzám
> 150 kilométert, vagyis 150 km/kg, amivel eljutott hozzám.
>
> De, a 12 grammos fedő németországi, utazott 800 kilométert, szóval ehhez
> hozzá kell adni még ~10 km/kg értéket a fedő miatt. Az 250 grammos üveg
> egyiptomi, utazott 3800 kilométert, szóval hozzá kell adni ez miatt ~950
> km/kg értéket. Az uborka és a lé vietnámi, 11 ezer kilométert utazott a
> maradék, ami ~8000 km/kg érték. Ha ezeket összeadom, akkor kijön az, hogy
> átlagosan a nettó 600 grammos csemege uborkát ~9000 kilométer távolságból
> hozták hozzám.
>
> És akkor a harmadik szinten fel kellene térképezni, hogy a németországi
> gyár honnan veszi a vasat a fedőhöz, a festéket a címkéhez; az egyiptomi
> gyár honnan veszi a nyers üveget; illetve a vietnámi gyár honnan veszi az
> uborkát és a fűszereket. És így tovább addig, amíg a tényleges
> nyersanyaghoz nem jutunk.
>
> Szerintem irreális, hogy 600 gramm csemege uborka 9000 kilométer/kilogramm
> értéken utazzon hozzám és ez egy nagyon hasznos mérőszám lenne a
> termékeken... :)
>
> Bye,
> Auth Gábor
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list