[elektro] Lítium
umnyo
umnyo at freemail.hu
Tue Dec 11 12:17:35 CET 2018
Nem akarok végtelen vitát gerjeszteni:
"Node ha itthon vetted, akkor vidd vissza oda ahol ezt tetted."
Nem is én vettem egy részét, amit én vettem nem is itthon. És egy részében tizéves cellákról beszélünk, amit igazolnod is kellene mikor is vetted ott, nem csak bemondásra. Ráadásul az egyik cég már meg is szűnt.
"Villanyautok akkuja is asszem technikailag nem a tied, csak kolcson adja a gyar hasznalatra az autoval."
Ez nem igaz csak az un bérelt akkus verzióknál, lásd pl Renault Zoé, a többinél nem.
A elektromos autót forgalmazó márkakereskedések, megint más eset, ők elvileg vissza kell küldjék az anyacégnek (lásd pl a Nissan leaf körüli törekvéseket), vagy egy szerződött partnerrel állnak kapcsolatban ami valamit csinál vele. Pl elviszik egy szemétégetőbe és bedobják a tűzbe (pár hete láttam a saját szememmel 3m3 Li ion akku elektrolitiot megsemmisíteni ilyen módszerrel.
De ezek az autókereskedések nem arra vannak, hogy bárki bárhonnan bármilyen cellát bevisz hozzájuk.
" pont azert mert az lenne a cel, oda keruljon vissza ahol keszult"
Ez egy klassz gondolat, tök jó lenne ha így lenne. Viszont sajnos nem így van, jelenleg nincs Li használt akku hasznosítás, sőt igazából megfelelő kezelés sem jellemző - máshol sem igazán, de hazánkban különösen nem megoldott problémakör.
Attila
FuzArn <fuzarn at gmail.com> írta:
>Node ha itthon vetted, akkor vidd vissza oda ahol ezt tetted. Kereskedo meg oldja meg, vallalta a feladatot mikor eladta. Valoszinuleg azert all a sarokban, mert koltsege lenne vele. Teszemazt visszakuldeni a gyartonak.
>
>Lehet nem veletlen nem lehet leadni..... pont azert mert az lenne a cel, oda keruljon vissza ahol keszult.
>Hisz ott tud hasznosulni, es ott tudjak hogyan kell szakszeruen szetszedni a sajat cuccukat, milyen lötyi van benne, milyen egyeb anyag, stb.
>
>Villanyautok akkuja is asszem technikailag nem a tied, csak kolcson adja a gyar hasznalatra az autoval.
>Ergo a kocsi elbontasakor a gyarnak kell visszakuldeni. Nyilvan ez meg a bontós dolga.
>
>Hivj fel markakereskedoket akik arulnak villanyautot hivatalosan. Opel Ampera temaban pl olvastam valamit Schiller ugyben.
>Meg hivtam is egyszer oket, en venni akartam, akkor adtak az infot, hogy azt azert nem lehet, mert az autoval sem veszem meg, vagy mi a tenyallas. Csak cserelni tudnak akkut. Vagy valami ilyesmi volt a valasz, regen volt, nem remlik pontosan, csak a nemleges valasz.
>
>
>
>
>A.
>
>> On 2018. Dec 11., at 6:53, umnyo <umnyo at freemail.hu> wrote:
>>
>> "Valoszinuleg egy faek egyszeru problema, csak valahol valami kommunikacios gikszer van."
>>
>>
>> Biztos így van, és csak én vagyok a béna. Sok tucat emailen vagyok túl meg telefonon, kb már az összes esetleges leadóhely fel lett keresve. És nyilván a forgalmazók is mind hülyék, mert ők sem tudják leadni, és a kicserélt pl garanciális egyéb cellák is ott állnak a sarokban.
>>
>> De hát úgy tűnik, mindenki helikopter megint, hisz az egész csak kommunikációs probléma.....
>>
>> (Egyébként meg nem cégként adnám le, hanem magánszemélyként. De ez cégként is brutális ár, a veszélyes vegyi hulladékot alacsonyabb áron veszi át pl. egy veszélyes hulladék megsemmisítő/égető)
>>
>> Attila
>>
>> FuzArn <fuzarn at gmail.com> írta:
>>> Gondolom cegkent adnad le. Ez sztem nyugaton sem ingyenes, csak maganszemelykent.
>>>
>>> Masreszt ha itt vetted akkor vidd vissza az eladonak nemes egyszeruseggel.
>>>
>>> Igazabol lassan csak arra jo ez a topik, hogy feleslegesen hergelje az embereket. Jott mar a Lajtan tul szoveg is, meg termekdijazas meg minden franc. :(
>>>
>>> Valoszinuleg egy faek egyszeru problema, csak valahol valami kommunikacios gikszer van.
>>>
>>> Magyarorszag sem balkan mar egy joideje. Egyreszt EU ugye....
>>>
>>>
>>> A.
>>>
>>>> On 2018. Dec 10., at 19:10, umnyo <umnyo at freemail.hu> wrote:
>>>>
>>>> Megjött az első "pozitív" jellegű válasz az egyik cégtől Li átvétel ügyén. Hogy egyáltalán átveszik, ezért pozitív.
>>>>
>>>> 500ft/kg áron átveszik - mármint ennyit kellene fizetnem érte...
>>>>
>>>> Azaz pl. 100 kg esetén ez 50ezer ft....
>>>>
>>>> No comment.....
>>>>
>>>> Attila
>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>
>-----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list